2017. február 14. | 10:00

Örök érvényű igazság, hogy nem szabad csak a külsőségek alapján ítélni.

Ahogy az embereknél, az autóknál is így van. Előfordulhat, hogy a megnyerő külső mellé gyenge, vagy közepes belső párosul, de néha egy csúnya négykerekű innovatív és különleges vezetőfülkét kínál. Összegyűjtöttünk néhány különlegességet különböző szempontok alapján.

1. Maserati Boomerang

A Boomerang egy 1971-ben bemutatott tanulmányautó, amelyet a Torinói autószalonon mutattak be. Az autó már kívülről szemlélve is rendhagyó és futurisztikus volt, ám a mérnökök ámokfutása a belsőnél teljesedett ki. A műszerfal közepe fele eltolt óracsoport kör alakú elrendezésével kitüremkedik a vezető felé. Az itt elhelyezett kapcsolók és műszerek körül található meg a közép nélküli kormány, amely valljuk be igazán egyedi. Ma már tudjuk, hogy a merész ötletek nem voltak életképesek, ám az egyetlen létező Boomerang igen magas áron került magánkézbe.

2. Fiat Multipla

A Multipla egyenesen abból az időből jön, amikor az autógyártók vagy történetünk legszebb autóit rajzolták (pl.: BMW E46 M3), vagy valami egészen amorf furcsaságot. Nem véletlen a mondás, miszerint ha úgy érzed senkinek sem kellenél, gondolj arra, hogy a Multiplát is megvette valaki. Azonban meg kell hagyni, hogy a belső egy család számára tökéletesnek mondható. Tágas tér, variálható felépítés, vezetőcentrikus kezelőfelület. A hátsó üléssort többféle képpen lehet variálni, sőt eltávolítva azt 1900 literesre bővíthető a csomagtartó.

3. BMW Isetta

Buborékautó. Így lett ismert a szerethető kis olasz formaterv. Ez volt az első utcai autó, ami elérte a 3L/100 km-es átlagfogyasztást. Miután kinyílik a hűtőajtó (nem vicc, eredetileg egy hűtőgyártó cég tervei voltak) a kormányoszlop kibukik, így könnyítve a vezető és utas bejutását. A „pad” két felnőtt ember számára elviselhető komfortot nyújtott. Választható extra volt a fűtés, a szellőzésért pedig szövet napfénytető volt a felelős amely baleset esetén vészkijáratként is funkcionált. Kirívó tulajdonságai ellenére meglepően sokat adtak el belőle.

4. Porsche GT3 RS

Lassan két éve mutatták be az aktuális modellváltozatot a Genfi Motor Show-n. Az autó kívülről-belülről lenyűgöző. Magnézium tetejét alcantara tetőkárpit borítja, ahogy a belső nagy részét is. Carbonvázas kagylóülései a 918 ülésének alapjaira épültek. A könnyített ajtókat ajtóbehúzókkal, tudjuk magunkra csukni. Baj esetén a hat pontos öv és bukócső növeli az utasok esélyeit, ezek mellé szériatartozék a poroltó és az áramtalanító kapcsoló. Így kell tökéletesen párosítani a luxust a sportossággal.

5. Citroen GS/GSA

A franciák sosem fogynak ki az innovatív ötletekből. Így volt ez a GS-nél is, aminek műszeregysége egészen egyedi és példátlan volt. Az egy ágú kormánykerék csak az első dolog amit felfogunk a „rendezett” káoszból. E mögött helyezkedik el a műszeregység és egy komplett ábra az autóról, ami gyakorlatilag egy kezdetleges check modul. A fordulatszámmérő és a kilométeróra sem szokványos, nagyító mögé helyezett forgó hengerek mutatják az aktuális információt. A két hatalmas bajuszkapcsoló funkcionalitása erősen vitatható. Mára igen kicsi az esélye annak, hogy találni olyan példányt amin minden működik.

6. Pagani Huayra

Nem lehetett könnyű feladat a Zonda utódját gyártani. A Huayra azonban remekül sikerült, nem véletlen lett a Top Gear 2012-es év Hiperautója. Lenyűgöző menetteljesítménye mellé elegáns külső párosult, azonban a belső igen megosztó lett. Pagani huszonegyedik századi technológiát kevert tizenhatodik század beli művészettel és stílussal a vezetőfülkében. Érdekesség, hogy a carbon műszerfal teljesen üreges, a légkondicionáló berendezés közvetlenül ide fújja be a levegőt, ezzel megspórolva a csövezés súlyát. Kicsit steampunk, kicsit művészi, kicsit giccses, de egy biztos, nem lehet mellette szó nélkül elmenni.

7. Honda S2000

Az S2000 mai napig a Honda egyik legizgalmasabb darabja. Sportossága, puritánsága szívmelengető, minden a vezetési élményről szól. Nincs ez máshogy a műszerfalon sem, amelyen az összes gombot a vezető köré sűrítették. A klíma és rádiókezelő gombok sem az utas közelében vannak. Ha nem szereted, hogy más belepiszkál, akkor bizony ez a te autód. Teljesen digitális óracsoportja igen mutatós, főleg amikor a motor beleforog a 9000-be. Sportülései kifejezetten szépek és kényelmesek, így minden megtett kilométer mellé őszinte lehet a mosoly az arcunkon.

8. Tesla Model X

A Tesla mérnökei remekül közelítik meg az innovációt a belsők terén. Gyönyörű érintőképernyős középkonzol, könnyű kezelhetőséggel és minden információval ami a vezetőnek szükséges. Prémium anyaghasználat, puha bőrrel és minőségi kivitelezéssel. 7 üléses elrendezés ami mindvégig kényelmes tud maradni akár hosszabb távon is. Köszönhető ez, a hátsó sirályszárnyas ajtóknak is, amik nagyban megkönnyítik a bejutást. Mégis, a leglenyűgözőbb a szélvédővel ,,összenőtt" panorámatető, ami csodás kilátást és térérzetet biztosít a Teslában.

Ajánlott cikkek:

  • Címkék:
  • Top