2021. május 25. | 13:30

Mindössze öt darab készül majd ebből a nyitott tetejű különlegességből.

Az Aston Martin (V12 Speedster), a McLaren (Elva) és a Ferrari (Monza SP1 és SP2) is bizonyította az elmúlt években, hogy lát fantáziát a retró ihletésű speedsterek piacra dobásában. A Mercedes-AMG egyelőre még nem ugrott fel erre a vonatra, ezért Roland A. Bussink német autógyűjtő megbízta a HWA AG-t, hogy készítse el a világ első Mercedes-AMG GT R speedsterét.

A HWA (Hans-Werner Aufrecht) AG-t az AMG egyik alapítója hozta létre, és a Pagani Huyara R-t hajtó, őrületes, 838 lóerős, 6,0 literes V12-es szívómotor megteremtéséért is ez a cég felel. A 2021-es Monacói Nagydíjon bemutatott, egyedi tervezésű Mercedes a Bussink GT R SpeedLegend nevet viseli.

Ugyan ez nem egy hivatalos Mercedes-AMG alkotás, de a HWA AG ezer szállal kötődik az AMG-hez, úgyhogy a legjobb céghez fordult az ötletével Bussink. A Mercedes-McLaren SLR Stirling speedster és a Mercedes Forma-1-es autói által inspirált modellből mindössze öt darab készül.

Az egyik legszembetűnőbb dizájnelem a „Speedbow”. A modern Forma-1-es autók glóriájához hasonlóan ez az elem a cockpit elejétől a fejtámlákig terjed, és szénszálból készült. Amellett, hogy feltűnő megjelenést kölcsönöz a sportautónak, a tető eltávolítása után javítja a szerkezeti merevséget. Az első sárvédőkön pedig feltűnő szénszálas lamellákat helyeztek el.

A normál AMG GT R Roadsterhez képest a SpeedLegend 200 kilóval könnyebb. A GT R Roadster 4,0 literes, ikerturbós V8-as motorja 577 lóerőt és 700 Nm nyomatékot produkál. Ezt a hajtásláncot a HWA AG ebbe a szériába is átemelheti egy az egyben, vagy akár 850 lóerőre fel is húzhatja. Ezzel a SpeedLegend még erősebbé válhat, mint az Aston Martin V12 Speedster és a McLaren Elva, előbbi 700, utóbbi pedig 803 lóerős. Pontos teljesítményspecifikációkat ugyan még nem közölt a HWA AG, és azt sem tudni, hogy mennyibe kerül az autó, de az biztos, hogy a gyártásra tervezett példányokat már eladták.