Cikksorozatunk második részében 9 különlegességet gyűjtöttünk össze, amelyeket a motorsportnak köszönhetünk
Bizonyos gyártók történetében akár többször is előfordulhatott, hogy egy széria autót csak azért tettek az átlag vásárló számára is elérhetővé, hogy megfeleljen egy adott versenysorozat követelményeinek. Szerencsére ennek köszönhetően egészen elképesztő járművek is szembejöhetnek az utakon.
1. Lancia Delta S4
A Delta S4 igazi rally gyökerekkel rendelkezik. Egyenesen a B csoportból örökölte tulajdonságait. Az utcai modellt „Stradale” névvel illették, és 1.8 literes motorral szerelték, ahogy a versenymodellt is. Turbófeltöltő és kompresszor is táplálta levegővel a motort, ezekhez két töltőlevegő-hűtő csatlakozott, így nagy nyomást lehetett elérni, alacsony léghőmérséklettel. Az eredmény: 245 lóerő és 225 km/h-s végsebesség. Mindösszesen 200 darab készült belőle.
2. BMW 3.0 CSL
A legendás BMW 3.0 CSL több versenyszériában is indult. Megfordult az Európai Túraautó Bajnokságban és megbízhatósági versenyeken is. Motorja egy 2986 köbcentis hathengeres, 180 lóerős teljesítménnyel. Utcai verziójára a szárny nem volt gyárilag szerelhető, ugyanis akkoriban illegális volt Németországban. A BMW ezt úgy oldotta meg, hogy a szárnyat a csomagtartóba helyezték, amit később a tulaj szerelhetett fel.
3. TVR Cerbera Speed 12
A TVR egyenesen a GT1-es szériába szánta a Cerberát. 7.7 literes V12 motorja igazi monstrum. A TVR utcai szériát is szeretett volna indítani, azonban Peter Wheeler, a TVR gyár tulaja alkalmatlannak találta az autót a mindennapi közlekedéshez. Végül egyetlen darab készült belőle, amit viszont eladtak és mai napig magánkézben van.
4. Toyota GT1
Igen, ez az autó valóban járhatja az utakat. A Toyota szerette volna más versenyekben is indítani a GT1-et, de végül a 24 órás Le Mans-t célozták meg. Szerencsére 7 autó így is utcára került, ami egészen elképesztő. A kasztni alumíniumból és szénszálból készült, így 900 kilogrammos tömegét a 3.6 literes dupla turbós V8 egészen könnyen repíti. Az autó képes volt 380 km/h elérésére is.
5. Porsche 993 GT2
A 911 családhoz tartozó 993-as GT2 verziója 1993-ban jelent meg a piacon, ugyanis a GT2 versenysorozat megkövetelte, hogy legyen utcai, homologizált verziója a versenyautónak. A Porsche 57 darabot gyártott, amely bárki számára elérhető volt. Az eredeti 993 motorjából nagyobb teljesítményt csikartak ki, súlyát 1295 kilóra csökkentették. A hajtás összkerékről hátsókerékre került. Természetesen a megjelenés is változott, kerültek rá szélesebb sárvédőívek, versenyfelnik és egy nagy szárny, amely rengeteg leszorító erőt generált, ami odatapasztja az autót az úthoz.
6. Ferrari 250 GTO
A régebbi GT versenyszériákban a gyártóknak nagyobb darabszámban kellett utcai verziót gyártani, hogy részt vehessenek a versenyben. A Ferrarinál azonban 39 darabos széria elég lett a versenyzéshez, mert találtak a rendszerben egy kiskaput. Ilyen kevés eladott darab mellett mára az autó ára hihetetlenül magas, a valaha legdrágábban eladott gépjármű is egy ilyen 250 GTO.
7. Plymouth Superbird/Dodge Daytona
Egy igazán meglepő agymenés az USA-ból. Furcsa csőr, magasra nyúló szárny, ám az autó már így jött le a gyártósorról. Alapja a Plymouth Roadrunner (ennek az autónak a kürtje adja a Kengyelfutó Gyalogkakukk hangját a mesében) , de a bukólámpák és a szárny ezt jól fedi. 7.0 vagy 7.2 literes V8 motor biztosítja az erőt, amelyet a Nascar versenyautóiba is szereltek.
8. Alpine A110
Egy kevésbé ismert klasszikus, pedig nem lenne érdemtelen a hírnév. Többféle motorral is szerelték, azonban egyik sem volt nagyobb 1600 köbcentinél. A legerősebb modell 138 lóerőt juttatott az aszfaltra, de létezett 1 literes 95 lovas is. 700 kilogrammos tömegéhez azonban így sem volt alulmotorizált. 16 éves gyártási intervalluma ellenére mára sajnos meglehetősen kevés maradt fent.
9. BMW E30 M3
Az első M3 a BMW válasza volt a Mercedes 190E Cosworthre. Túraautó bajnokságokban versengtek egymással, ám mindkettőnek volt utcai kiadása is. Meglepő módon nem soros hathengeres blokk került bele, hanem 2 litertől egészen 2.5 literig sornégyes motorokkal szerelték. A legnagyobbat a Sport Evolution kiadásba szerelték, melyeknek mára hihetetlen módon megnőtt az értéke.