2018. szeptember 17. | 17:10

A Volvo már utcán tesztelheti önvezető autóit

A Volvo mérföldkőhöz érkezett autonóm modelljeinek történetében. Az északi gyártó engedélyt kapott az önvezető autók közúti tesztelésére a Svéd Közlekedési Ügynökséggel, a Transportstyrelsennel együttműködve. A kormányzati döntés szerint a Volvo tesztelheti önvezető rendszerét Göteborg teljes területén, de ezt az engedélyt kemény feltételekhez köti. Az autópilóta nem haladhatja meg a 60 km/h maximum haladási sebességet. Továbbá az önvezető járműben minden esetben folyamatosan tartózkodnia kell élő személynek, aki köteles egyik kezét végig a kormánykeréken tartani. A tesztben résztvevő sofőrök egytől egyig különleges oktatásban kell, hogy részesüljenek, mielőtt közúti közlekedésbe kezdenek.
„Ez egy olyan feltétel, aminek mindenképpen meg kell felelnünk, miközben kitapossuk saját utunkat az önvezető autók felé, így természetesen pozitív lépésnek könyveljük el” - nyilatkozta Johan Larsson, a Volvo autonóm járműrészlegének szóvivője az állított feltételekkel és a kormányzati jóváhagyással kapcsolatban.
A Volvo követi a Drive Me projekt irányelveit az autonóm autók esetében is. A gyártó már elkezdte kézbesíteni az első 100 darab önvezető-prototípust, melyeket kivétel nélkül Volvo ügyfelek kezeibe ad 2018 decemberéig bezárólag. A tesztvezetésen résztvevő sofőrök egy 50 km-es meghatározott útszakaszon próbálják ki a járműveket, a Volvo pedig tanulmányozza mind a sofőrök, mind az autópilóta viselkedését mindennapos forgalmi szituációkban. Másfelől a Digital DI arról számolt be, hogy a Transportstyrelsen gördített még néhány akadályt a tesztelés valós megkezdése elé, melyek további dokumentumok és információk benyújtására kötelezik a svéd autógyártót. A program aktuális státusza tehát nem kristálytiszta, de az biztos, hogy az első golyókat már kikerülte a Volvo. A teljes tesztprogram célja, hogy az északi gyártó felkészüljön a márka első önvezető modelljének elindítására, melyet 2021-re terveznek. A Volvo célja, hogy az érkező XC90-es SUV már 4-es szintű önvezető technológiát használjon, ami képes lesz alvó sofőrt és utasokat szállítani egy előre kijelölt útszakaszon. A Volvo 2018 év elején már tett lépéseket az önvezető technológia fejlesztésében, hiszen a lézeralapú távérzékelő rendszerekkel foglalkozó, a Szilícium-völgyben székelő Luminar cég fejlesztéseibe fektetett. Ha a Volvo elképzelése valóra válik, akkor az érkező 360 fokban látó önvezető modell a 360 C - melynek neve is utal képességeire - betekintést nyújt majd a következő évtizedek általános közlekedési élményének részleteibe. A gyártó elárulta továbbá, hogyha beválik a technológia, az érkező hüvelyszerű járművek alvásra kialakított résszel is rendelkeznek majd. A Volvo, sosem volt egy a piac végén kullogó gyártó, autóik megbízhatóak és prémium minőségűek. Az utóbbi években pedig a technológiai fejlesztéseik és új modelljeik a piac csúcsára emelték őket. Ékes bizonyíték erre a 2018 Év Autója Díjat elnyerő Volvo XC40 vagy az elektromos hajtással foglalkozó leányvállalat a Polestar, Polestar 1-es bivalyerős első modellje. Forrás: