A valaha volt 8 legrosszabb autó

Közzétéve:
2017-08-04, 15:14

Még a legjobb autógyártókkal is előfordulhat, hogy összehoznak egy hatalmas baklövést. Elég egy rosszul sikeredett projekt, arra bizony hosszú ideig emlékezni fognak: íme, a legrosszabb autók listája!

Az Auto Express szavazást indított a legpocsékabb autók listájának elkészítése érdekében, az internet népe pedig döntött. Következzen a 8 legrosszabb négykerekű!

8. Opel Frontera

Manapság az SUV-ok iránt elképesztő mértékű a kereslet, ám az Opel 1990-ben próbált betörni erre a piacra. A GM az Isuzu tudását akarta felhasználni a 4x4 szegmensben, ezért partnerprogramot hoztak létre. Világszerte számos néven megjelent, ám átütő sikert sehol sem ért el. A tervezés és gyártás el lett sietve, így az autó vezethetősége borzasztóra sikeredett. Pattogós, nehezen irányítható, és offroadra pláne alkalmatlan. A megbízhatósággal is rengeteg probléma adódott és ha ez nem lenne elég, még a fogyasztás is kedvezőtlen. A rossz kezdés után még egy második generáció is született a Fronterából, ez javította az első széria gyermekbetegségeit, de még mindig nehéz komolyan venni.

Opel Frontera
Kár érte, pedig jól nézett ki egy Opelhez képest

7. Reliant Robin

Nyugodtan mondhatom, hogy a Reliant Robinnak nincs ki mind a négy kereke. A Regal "továbbfejlesztett" változata, pedig a gyakorlatban még szörnyűbben viselkedik elődjénél. Nehezebb, a súlypontja is magasabban van, ezért előszeretettel borul fel. Az üvegszálas testbe 750 köbcentis négyhengereseket szereltek, ami így egészen autópálya tempóig repítette az ingatag konstrukciót. A Robinnak egyetlen szerencséje volt, az üzemanyagválság alatt jelent meg, így a kedvező fogyasztása jó pár vevőt csalogatott. A gyártás 1973-ban kezdődött, majd  8 évig tartott, aztán a Rialto leváltotta. Pár év szünet után 1989-ben a Reliant úgy érezte, hogy "legendája" megérdemel még egy menetet, így a Robin újra felbukkant. Az utolsó 2001. február 14-én hagyta el a gyárat.

Reliant Robin
Már másodszor jelenik meg egy Alapjáratos negatív listán a Robin

6. Morris Marina

Egy rossz autó is tud jól teljesíteni eladások terén, a Morris Marina ennek tipikus esete. A 18 hónapos tervezési időszak egészen rövidnek mondható, fő szempont pedig az egyszerűség volt. A költségek növelésének és az aprólékos tervezés elkerülésének érdekében a futómű alkatrészeket az őskövület Morris Minorból ollózták át, így az úton nagyon bután viselkedett. Az alulkormányozottság olyan szinten megölte az autót, hogy az közel használhatatlanná vált. A kocsi egészén az olcsóság és a rossz minőségű anyagok használata érződött. Az erős rozsdásodás és a sorozatos problémák ellenére, a Marina több mint egy millió példányban fogyott, de mára már szinte egy sem maradt az utakon.

Morris Marina
A kupésított verzió is a szedán alkatrészeit használja, ettől is buta az egész

5. Rover CityRover

A Rover bukása hosszú és elkeseredett folyamat volt. A CityRover is a szükség miatt született a piaci létjogosultság helyett. A gyár utolsó kapálózásainak egyike, a Tata gyár segítségével készült. Olcsón kellett egy új modell, ami profitot termelhetett a csőd szélén álló márkának. A púnai gyárban szerelték össze a CityRovereket és a testvér Indicát. A Tata Indica ekkor már 5 éve futott, így a Rover hívei egy kifutó, gyenge minőségű autót vehettek meg, kicsi kozmetikázással, indokolatlanul drágán. A különbség csak a hűtőrács és az emblémáknál , illetve a futómű apró alkatrészeiben keresendő. Tovább halmozta a problémákat a 85 lóerős 1.4-es Peugeot motor, ami egy angol gyártónál főbenjáró bűnnek számított. A CityRover így egy utolsó pofonként járult hozzá a Rover gyár 2005-ös csődjéhez. 

Rover Cityrover
A Tata együttműködés volt az utolsó kenet a Roverre

4. Alfa Romeo Arna

Újabb példa a gyárak közötti együttműködésre. Manapság az Alfa Romeo kezd ismét magára találni, de az olasz gyár nehéz éveket tudhat maga mögött. 1980-ban az Alfasud utódját keresték, ám nem állt rendelkezésre elegendő keret egy új autó tervezéséhez. Ekkor került képbe a Nissan. Ekkoriban még a japán gyártók nem vetették meg annyira a lábukat Európában, így ez számukra is ugródeszka lehetett az elismertség felé. Sajnos a két cég a vesztes formulát hozta össze. Megszületett az Arna ami egy butácska Nissan Cherry lett, sőt még a megbízhatósági faktor is romlott. A motortérbe az Alfasud öregecske motorja került, e mellé megtartották a Cherry futóművét ami szintén nem a sportosság irányába mozdította a karakterisztikát. Talán ha az Alfa gondoskodik a designról, egy Nissan motorral az Arna még sikeres is lehetett volna. 

Alfa Arna
Az Arna sikertelensége után adták el az állami tulajdonú gyárat a Fiatnak

3. SsangYong Rodius

A családi "teherszállítók" sosem a tökéletes kinézetről voltak híresek. A kétezres évek elején a koreai gyártó szerint feltétlen kellett modellpalettájára egy többfős emberszállító, a növekvő eladások érdekében. 2004-ben kiadták a Rodiust ami meghökkentően furcsára sikeredett. A formát Ken Greenley tervezte, állítása szerint az inspirációt a luxus yachtok adták. Az autó orra egész átlagosnak mondható kategóriájában, de a far az ami teljesen széthullik. Az ablakok vonala és az ajtókeret kupésan kerekedik, de a tetővonal élesen szalad tovább. Szerencsétlen autó ettől úgy néz ki, mintha csak odabiggyesztettek volna egy nagy dobozt a hátuljára. A menettulajdonságok sem tudják megmenteni a Rodiust. A 2.7 literes Mercedes dízel a nehéz "hajót" csak kínkeservesen vonszolta. Egyedül a helykínálat kielégítő, ráadásul manapság fillérekért lehet találni.

ssangyong rodius egyterű
Hunyorítva valóban azt hihetnéd, hogy egy yacht készül indulásra

2. Chrysler PT Cruiser Cabrio

Az új Beetle elindította a retró kinézetű újhullámos cabriók őrületét. A Chrysler is meg akarta lovagolni ezt az őrületet, de a PT Cruiser nyitott tetejű változata nem volt a legjobb ötlet. A PT Cruiser ennek ellenére megjelent a globális piacon, ám a stílusában konkurens modellek eladásait messze alulmúlta. A Cabrio pedig még rosszabb a keménytetős változatnál is. A kasztni merevsége szinte teljesen eltűnt, ráadásul dög nehéz az egész. A hátsó ülések előtti merevítés kényelmetlen és bután is néz ki. A rongytetős PT-t két évig lehetett kapni.

A PT cruiser cabrio egy béna autó
"De király PT Cruiser!"- a mondat, amit nem hallasz sűrűn

1. Reva G-Wiz

A G-Wiz egy indiai elektromos kisautó. 2001 és 2012 között gyártották, ami nem nevezhető rövid időnek. A kerek lámpák és az éles hátsó butácska megjelenést kölcsönöz a kis négykerekűnek. A festés minősége egyenesen pocsék, nincs két egyforma színű G-Wiz, de ha már az elemek illenek egymáshoz annak is örülni kell. Az illesztések nem igazán stimmelnek, így gyakori probléma, hogy az esővíz utat talál magának a vezetőfülkébe. Hivatalosan 2 felnőtt és 2 gyerek szállítására alkalmas, de szívesen megnézném a készítőket ebben a felállásban az aprócska utasfülkében. Az elektromos motor 17 lóerőt ad le, így kínkeserves küzdés a haladás már 1 személlyel is. A végsebesség és a hatótáv is 80, de gyakorlatban ez nehézkesen kivitelezhető. A kései modelleket már tárcsafékkel szerelték, legalább azok igazán haraptak. Ha nem lenn elég, a G-Wiz semmilyen törés struktúrát nem tudott felmutatni egészen 2008-ig. Mindennek ellenére egészen 2009-ig a világ legjobban fogyó elektromos autója volt. Elgondolkodtató, az egyszer biztos.

A legrosszabb autó: Indiai e autó
Rossz az egész, de megelőzte a világot az elektromos technológia terén

Kapcsolódó írások

Megjártuk a Budapesti Auto Show-t! - GALÉRIA
2017. október 27.
Az ötödik alkalommal megrendezett cégautó konferencia idén magával hozta többek között a Peugeot, BMW, Opel és a Nissan modelljeit is. De vajon mit tartogatott még a seregszemle?
III. Hungarian Blitz Ring Opeltalálkozó - GALÉRIA
2018. április 29.
50 kép a III. Hungarian Blitz Ring Opeltalálkozóról, avagy milyen is az, ha összegyűlnek az Opelesek
1938 Opel Kapitän kabrió, elől nézet
2018. szeptember 24.
Jól tartja magát az Opel Kapitány. Szép kora ellenére ma is friss és üde a gigászi nyugdíjas.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.