Aston Martin Rapide E: az elektromos szuperszedán

Közzétéve:
2018-09-13, 15:25

Izgalmas információk röppentek fel a limitált számban érkező Aston Martin Rapide E elektromos sportszedánról!

Az Aston Martin már nagyjából egy évvel ezelőtt gondoskodott arról, hogy felcsigázza az emberek érdeklődését, ugyanis bejelentették, hogy egy elektromos modell fejlesztésén munkálkodnak. Na, ez lesz a Rapide E!

Aston Martin Rapide E

A 2019-es, elektromos Aston Martin modellről elöljáróban meg lehetett tudni, hogy erőforrását két, az autó hátsó tengelyére szerelt elektromotor fogja képviselni. Ezek amellett, hogy az összkerékhajtás biztosítói, együttesen több, mint 600 lóerős teljesítményt és 950 Nm nyomatékot produkálnak.

Áramforrását egy 65 kWh-s lítiumion-akkumulátor támogatja, a mérések alapján nagyjából 320 km-es, valós hatótávval számolnak a mérnökök. A lítium-ion cellákat egy testreszabott akkumulátor csomagolásban helyezik el, kitöltve azt a helyet, ahol a Rapide modellben normál esetben a V12-es blokk és az üzemanyagtartály helyezkedik. A 800 V-os rendszer villámgyorsan újratölthető egy 50 vagy egy 100 kW-s töltővel, a 80%-os töltöttségre pedig mindössze 15 percet kell várni.

Aston Martin Rapide E lítiomion-akkumulátor

A modell fejlesztését a brit autógyártó közösen végzi a szintén Egyesült Királyságban alapított Williams Advanced Engineering vállalattal, mely az ipar legkiválóbb mérnökeit és a csúcstechnológiát egyesíti a Forma-1 versenyképes világában. A fejlesztés azonban még nem fejeződött be, így számítani lehet néhány apró változtatásra a gyártás megkezdése előtt.

A projekt során a mérnökcsapat az akkumulátorok és a motorok megfelelő hűtésére törekedett, de megfelelő anyaghasználattal, mint a könnyűfémek és a karbon, a szigorú súlykövetelményeknek is eleget tudtak tenni. A vezethetőség, illetve kezelhetőség is kulcsfontosságú volt egyben, éppen ezért különös figyelmet fordítottak az erőátvitel és az alváz fejlesztésére.

Aston Martin Rapide E hátulja

Lassúnak ugyan egyik elektromos autó sem mondható, így a négyajtós Rapide modell alapjaira épülő Aston Martin Rapide E sem. Végsebessége 250 km/h, nulláról százra képes lesz kevesebb, mint 4 másodperc alatt gyorsulni. Azt beszélik, 70 km/h-s sebességről a százhoz 1,5 másodperc kell neki, ez alapján pedig brutális tolóerőre lehet következtetni.

A Rapide E-t úgy fejlesztették ki, hogy a Nürburgring teljes hosszát képes legyen megtenni anélkül, hogy az akksik csontra lemerülnének. Az autó kerekei csökkentett légellenállásúak lesznek, melyek prémium Pirelli PZero abroncsokba lesznek burkolva.

Aston Martin Rapide E kereke

A 2015-ben még tanulmányautóként bemutatkozó Aston Martin Rapide E gyártását a brit autógyártó új üzemében, Walesben bonyolítják majd és elárulták, hogy mindössze 115 darabot terveznek legurítani a szalagról.

Forrás:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!
2017. június 27.
A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Aston Martin DBX
2018. november 14.
Az Aston Martin legelső szabadidő-autója ugyan csak 2019-ben érkezik, addig is itt egy kis ízelítő a modellről!