Autók hangszóró nélkül, ez lenne a jövő?

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

A Continental az első, hangszóró nélküli sztereó hangzás fejlesztésén dolgozik - a hangok generáláshoz a műszerfalat, az üléseket és a tetőt használnák a mérnökök

A Continental fejlesztői úgy vélik, hogy képesek kizárólag az autó belső felületeit használni a hangok létrehozására, ezért is tesztelik a világ első hangszóró nélküli autóját. Elmondásuk szerint, az új technológia olcsóbb lenne a maiaknál, ráadásul csökkentené valamelyest az autók súlyát, ezáltal mérsékelné a fogyasztás is. Ezt inkább meg sem hallottuk, jó lenne, ha a hangszórók súlyán múlna autónk fogyasztása.

Continental hangszóró

A Continental a hagyományos hangszórókat cserélte ki rezgést generáló eszközökre, amik rezgés által bírják hangképzésre a gyári Mercedes C-osztály belső felületeit. A kis mágnestekercsek a rezgő membránok helyett a hangot a jármű felületein terjesztik tovább, és mivel a kabin egészén terjednek, lényegében maga az autót egy nagy hangszóróvá változhat.

Continental hangszóró

Az autó különböző részei különböző frekvenciák képzésre alkalmasak, Dimitrios Patsouras, a Continental vezető mérnöke szerint

„Az A-oszlopok biztosítják a helyet a magas hangoknak, az ajtó paneljei jó esetben a középtartományban képesek hangokat generálni, a tető pedig ideális hely lehet a mély hangok képzésére.”

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát. 1. hang gerjesztés 2. hang átvitele a testbe 3. hang sugárzása

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát: 1. hang gerjesztés, 2. hang átvitele a testbe,  3. hang sugárzása

A hangszóró nélküli rendszer kevesebb áramot igényel és természetesebb 3D hangzást biztosíthat. A mérnökök tehát bizakodnak, a prototípus ellenére a Continental szerint még néhány évre szükségük van, amíg megkezdhetik a jövő autós hangrendszerének gyártását.

Forrás:

Autoexpress

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

További autós hírek

A TV2 is foglalkozott a ma esti Tényekben azzal az audissal, aki még szeptemberben hajtott be szabálytalanul a Dunakeszi-Alagi major körforgalomba, majd feltartotta...

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2018. november 28.
Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlása során.
Continental C.A.R.E. önszabályozó kerék rendszere
2019. október 09.
A Contintental olyan kereket fejleszt, ami menet közben önállóan képes szabályozni a nyomását.
HVG Állásbörze – 9 kiállító az autóiparból
2017. február 27.
Magyarország egyik legjelentősebb karrierrendezvénye 2017. március 8-9. között kerül megrendezésre, a Papp László Sportarénában