A Continental fejlesztői úgy vélik, hogy képesek kizárólag az autó belső felületeit használni a hangok létrehozására, ezért is tesztelik a világ első hangszóró nélküli autóját. Elmondásuk szerint, az új technológia olcsóbb lenne a maiaknál, ráadásul csökkentené valamelyest az autók súlyát, ezáltal mérsékelné a fogyasztás is. Ezt inkább meg sem hallottuk, jó lenne, ha a hangszórók súlyán múlna autónk fogyasztása.

Continental hangszóró

A Continental a hagyományos hangszórókat cserélte ki rezgést generáló eszközökre, amik rezgés által bírják hangképzésre a gyári Mercedes C-osztály belső felületeit. A kis mágnestekercsek a rezgő membránok helyett a hangot a jármű felületein terjesztik tovább, és mivel a kabin egészén terjednek, lényegében maga az autót egy nagy hangszóróvá változhat.

Continental hangszóró

Az autó különböző részei különböző frekvenciák képzésre alkalmasak, Dimitrios Patsouras, a Continental vezető mérnöke szerint

„Az A-oszlopok biztosítják a helyet a magas hangoknak, az ajtó paneljei jó esetben a középtartományban képesek hangokat generálni, a tető pedig ideális hely lehet a mély hangok képzésére.”

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát. 1. hang gerjesztés 2. hang átvitele a testbe 3. hang sugárzása

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát: 1. hang gerjesztés, 2. hang átvitele a testbe,  3. hang sugárzása

A hangszóró nélküli rendszer kevesebb áramot igényel és természetesebb 3D hangzást biztosíthat. A mérnökök tehát bizakodnak, a prototípus ellenére a Continental szerint még néhány évre szükségük van, amíg megkezdhetik a jövő autós hangrendszerének gyártását.

Forrás:

Autoexpress

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!