Autók hangszóró nélkül, ez lenne a jövő?

Frissítve:
2018-11-02, 16:09

A Continental az első, hangszóró nélküli sztereó hangzás fejlesztésén dolgozik - a hangok generáláshoz a műszerfalat, az üléseket és a tetőt használnák a mérnökök

A Continental fejlesztői úgy vélik, hogy képesek kizárólag az autó belső felületeit használni a hangok létrehozására, ezért is tesztelik a világ első hangszóró nélküli autóját. Elmondásuk szerint, az új technológia olcsóbb lenne a maiaknál, ráadásul csökkentené valamelyest az autók súlyát, ezáltal mérsékelné a fogyasztás is. Ezt inkább meg sem hallottuk, jó lenne, ha a hangszórók súlyán múlna autónk fogyasztása.

Continental hangszóró

A Continental a hagyományos hangszórókat cserélte ki rezgést generáló eszközökre, amik rezgés által bírják hangképzésre a gyári Mercedes C-osztály belső felületeit. A kis mágnestekercsek a rezgő membránok helyett a hangot a jármű felületein terjesztik tovább, és mivel a kabin egészén terjednek, lényegében maga az autót egy nagy hangszóróvá változhat.

Continental hangszóró

Az autó különböző részei különböző frekvenciák képzésre alkalmasak, Dimitrios Patsouras, a Continental vezető mérnöke szerint

„Az A-oszlopok biztosítják a helyet a magas hangoknak, az ajtó paneljei jó esetben a középtartományban képesek hangokat generálni, a tető pedig ideális hely lehet a mély hangok képzésére.”

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát. 1. hang gerjesztés 2. hang átvitele a testbe 3. hang sugárzása

A Continental egy csellóhoz hasonlítja a technológiát: 1. hang gerjesztés, 2. hang átvitele a testbe,  3. hang sugárzása

A hangszóró nélküli rendszer kevesebb áramot igényel és természetesebb 3D hangzást biztosíthat. A mérnökök tehát bizakodnak, a prototípus ellenére a Continental szerint még néhány évre szükségük van, amíg megkezdhetik a jövő autós hangrendszerének gyártását.

Forrás:

Autoexpress

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

További autós hírek

Napjainkban a leggyakrabban felmerülő téma az autózásban az elektromos autózás. Előnyei és hátrányai egyarán vannak, mert tény, hogy egyelőre még…

Gyalogátkelőhelyen gázolt el egy idős asszonyt egy negyvenöt éves Nógrád megyei nő. Mivel a baleset körülményei miatt elrendelt pályaalkalmassági vizsgán…

A HVG egyik olvasóját nem kicsi meglepetés érte ma. Egy kapuvári parkolóban, fizető övezetben hagyta autóját, miután parkolójegyet vett és…

Már a rendszámnál akadtak gondok a fejben: Alfagirl!??? Nyilván akár lehetett valami “izomagy reklám” megrendezett videó, amit sejtet a rendszám,…

Az Electrec szúrta ki, hogy nemrég nyilvánosságra hozták a Tesla egyik idén benyújtott szabadalmát, ami “A járművek és a napelemek…

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1950 Studebaker Champion Starlight Coupé, meggyvörös kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, távolról
2019. december 01.
Az elmúlt évtizedek során számtalan olyan gyártó tette le a kanalat, melyek modelljei sokban hozzájárultak az autózás mai formájának kialakulásához. Ma 6 ilyen amerikai bestiával ismerkedhetsz meg
2018. november 28.
Az idei év során 25+1 gumiabroncsot vizsgáltak meg, hogy a vezetőknek a lehető legkönnyebb dolguk lehessen a téli gumi szett vásárlása során.
Continental C.A.R.E. önszabályozó kerék rendszere
2019. október 09.
A Contintental olyan kereket fejleszt, ami menet közben önállóan képes szabályozni a nyomását.