Az 5 legrosszabb japán motor

Közzétéve:
2017-11-22, 15:52

A japánok főleg a tartós benzinmotorok kifejlesztéséhez értenek, ám a felkelő nap országának mérnökei is emberből vannak, így nekik sem lehet minden produktumuk tökéletes.

A felsorolás az 5 legrosszabb japán motort tartalmazza, amiket nem feltétlenül kell rögtön temetni, csak lehet, hogy jelentősebb odafigyelést igényelnek, vagy rendelkeznek olyan problémás alkatrészekkel, amik komolyabb gondokat okozhatnak a használat során.

Toyota 1MZ-FE

  • V6 - Benzin
  • Gyártás: 1994-2007
  • Lökettérfogat: 2995 ccm
  • Maximum teljesítmény: 210 LE
  • Maximum forgatónyomaték: 328 Nm

Toyota 1MZ-FE

Az 1MZ-FE egy széles körben használt V6-os motor, amely különlegesebb hibák nélkül teljesít szolgálatot a mai napig. Viszont kifejezetten javasolt rajta elvégezni az előírt olajcseréket, mert, ha ez elmarad egy kicsit is, az olajiszap csúnyán visszaüthet, és komoly összegekbe kerülhet a javíttatás.

Subaru EE20

  • 4 hengeres Boxer - Turbo Diesel
  • Gyártás: 2007-napjainkig
  • Lökettérfogat: 1998 ccm
  • Maximum teljesítmény: 150 LE
  • Maximum forgatónyomaték: 350 Nm

Subaru EE20

A népszerű, négyhengeres Subaru Boxer dízel a világ első öngyulladós boxermotorja volt, viszont az egyik legproblémásabb is, ami japánból érkezhetett. Aki autós körökben mozog, az tudhatja, hogy a japán dízel-technika még nem annyira kiforrott, így ez esetben is a dízel-boxer bökkenői már 65000 kilométer után jelentkeznek. Számos probléma adódhat a részecskeszűrővel (DPF) és a magas nyomáson működő közvetlen befecskendezéses rendszerrel, valamint jobb chiptuninggal nem zargatni az amúgy is kényes EE20-ast.

Toyota 7M-GTE

  • Soros 6 henger - Turbo Benzin
  • Gyártás: 1986-1992
  • Lökettérfogat: 2954 ccm
  • Maximum teljesítmény: 235 LE
  • Maximum forgatónyomaték: 325 Nm

Toyota 7M-GTE

A 7M-GTE az egyetlen M-szériás Toyota motor, amely turbófeltöltőt kapott: ez a hibák fő okozója is. A mérnökök számos bakit követtek el a fejlesztés során, így a motor nehezen viselte a turbónyomás mellékhatásait. A hengerfej csavarjait a kelleténél jobban meg kell húzni, hiszen a hengerfej tömítés is könnyen megadja magát. A hajtórúd dugattyúi is hajlamosak a kopogásra, amiknek javítás komoly összegeket kóstálhat.

Mitsubishi 4G54B

  • Soros 4 henger - Turbo Benzin
  • Gyártás:1978-1997
  • Lökettérfogat: 2555 ccm
  • Maximum teljesítmény: 191 LE
  • Maximum forgatónyomaték: 317 Nm

Mitsubishi 4G54B

A 4G54 motor elektromosan szabályozott, dupla Mikuni karburátorokkal rendelkezik, amikhez érzékeny és makrancos O2-es szenzorok csatlakoznak. Ez volt az első Japán elektromos üzemanyag-befecskendezésű (EFI) motor, de sajnos elég kiszámíthatatlannak számított és nagy mértékben fenn állt a hengerfej hiba kockázata is.

Nissan QR25DE

  • Soros 4 henger - Benzin
  • Gyártás: 2001-napjainkig
  • Lökettérfogat: 2488 ccm
  • Maximum teljesítmény: 200 LE
  • Maximum forgatónyomaték: 244 Nm

Nissan QR25DE

A QR25-ös motor esetében a legsűrűbben előforduló hibákat a leömlőbe épített katalizátor okozza, amely rövid időn belül meghal az ECU szoftver miatt. Ezek után a motor nem tud mit kezdeni a lerakódásokkal, így felléphet magasabb olaj- és vízfogyasztás is. A hibás pillangószelepek a szívócsatornában, a könnyen elszabaduló csavarok pedig a hengerfalakon teremthetnek katasztrofális helyzetet.

Kapcsolódó írások

Bentley Bentayga
2018. október 04.
A több mint 95 éve luxusautó-gyártással foglalkozó brit vállalat nagyjából két éve még úgy érezte, nem késő beszállnia a dízel buliba. Dízeles erőforrást fejlesztettek a Bentayga számára, ami mostanra kudarcot vallott.  
2018 Mazda 3 Skyactiv G oldalról
2019. június 06.
Érkezik a Skyactiv-X, a Mazda legfrisebb 2,0 literes erőforrása, melynek kibocsátása páratlan, ereje pedig nagyon rendben van
A dízelmotor története - szívódízel, common rail rendszerek
2017. március 10.
A dízelmotorok fejlődése lassan, de biztosan zajlott - az áttörés a közvetlen befecskendezéses rendszerekkel érkezett meg
Az első turbókorszak, még downsizing nélkül
2018. május 17.
A turbós benzinesek a 60-as években jelentek meg az autóiparban, manapság virágkorukat élik. Ha azt hiszed, hogy a japánok voltak az elsők, tévedsz!