2020. február 20. | 13:59

A brit márka szerdán reggel megerősítette, hogy szünetelteti a Valkyrie projektet.

Ennek oka többek szerint Lawrence Stroll megjelenése az Aston Martin életében, viszont a hivatalos információk szerint csak megvizsgálja lehetőségeit annak fényében, hogy az IMSA következő generációs LMDh autók is részt vehetnek a WEC versenyein.

Egy nyilatkozat szerint: "Az Aston Martin most szünetet tart, mert fontolóra veszi, hogy folytatni kívánja-e a jövőbeli prototípus fejlesztését. Az Aston Martin nyitott marad mindkét szervezettel szemben az együttműködés érdekében, hogy megfelelő utat találjon a jövőbeni terveknek.”

Így a Toyota maradt az egyetlen nagy gyártó, amely továbbra is 2020/21-es WEC hiperautós szezon kezdetén rajthoz áll, rajta kívül kisebb alakulatok, mint a Glickenhaus és a ByKolles is ott lesznek (elvileg).

Időközben a Peugeot körül nagy lett a csend, továbbra is az az utolsó információ, hogy az autó elkészül a szezon kezdetére, bár az nem világos, hogy a hiperautó széria szabályainak megfelelően építi vagy inkább az  LMDh-ra koncentrál.

"Az Aston Martin azon törekvése, hogy versenybe szálljon a győzelemért a Le Mans-i 24 óráson , továbbra is él, de újra kell értékelni álláspontunkat a jelentős változások fényében, amelyekre nem számíthattunk, amikor tavaly elköteleztük magunkat. Akkor az volt az elképzelés, hogy hasonló gépekkel és gyártókkal versenyzünk majd, jelenleg azonban már nem ez a helyzet, így át kell gondolnunk a továbbiakat" - mondta Andy Palmer, az Aston Martin vezérigazgatója.

Az Aston hónapok óta hallgat a hiperautó-projekt állapotáról, egészen pontosan tavaly szeptember óta nem árult el lényegesebb infót. A jelenlegi hír nem sokkal azután került a nyilvánosságra, hogy Lawrence Stroll hatására a Racing Point Formula 1-es csapata Aston Martinként folytatja 2021-ben.

Azt is világossá tette, hogy az Aston WEC GTE Pro osztályában és a GT3-ban rajthoz álló Vantage sorsát, nem érinti a hiperautó-projekt felfüggesztése.

"A GT-osztályban szépen teljesít a Vantage és ez hosszú ideig folytatódhat" – mondta az Aston Martin Racing elnöke, David King.

Én nagyon kíváncsi vagyok, hogy mire jutnak, kár lenne kútba dobni az eddigi WEC-be fektetett időt, pénzt és energiát.