2020. szeptember 07. | 17:28

Az ultramodern kijelző a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában lesz elérhető.

Speciális szemüveget nem igénylő, ultramodern 3D technológiát alkalmaző kijelzőt dob piacra a Continental. Az eszköz a HMC Genesis GV80 felső kategóriás változatában lesz elérhető. A kijelző háromdimenziós skálákat, mutatókat és figyelmeztető jeleket jelenít meg. A Continental által kidolgozott speciális technológiája olyan döntött rácsokra alapul, melyek felosztják a képet a sofőr számára, így olyan, mintha valódi tárgyakat látna.

A technológuában kiemelt szerepe van a Continental beltéri kamerájának, mely az autóvezető tekinetét figyeli, és felismeri azokat a helyzeteket, amikor a sofőr elfárad, vagy másra összpontosít. A 3D-s műszerek alapvető célja, hogy a járművezető ne vesszen el a vezetéstámogató rendszerek, a hagyományos kijelzők és az összetett kommunikációs szolgáltatások erdejében.

„Új szintre emeljük az ember és gép közötti kapcsolatot az autosztereoszkopikus 3D technológiával rendelkező, sorozatgyártású kijelzőnkkel. Annak érdekében, hogy a biztonság és a kényelem ne menjen az áramvonalas kialakítású elektronikai architektúra rovására, a központi konzol és a műszerfal különféle kijelzőit a Cross Domain Hub-ba, azaz a különféle területeket átfogó központunkba építettük be” - mondta Dr. Frank Rabe, a Continental Human Machine Interface üzleti egységének vezetője.

A Cross Domain Hub megszünteti az egyedi kijelzők és a vezérlőegységek közötti határokat. A nagyteljesítményű számítógépnek köszönhetően a járművekbe épített be-és kimeneti eszközöknek kevesebb vezérlőegységre lesz szükségük, ezáltal kevésbé lesznek összetettek. A Continental különböző területeket átfogó megoldásának következő generációjában az összes kijelzőt egyetlen egységbe integrálják. A sofőr a tartalmat különböző kijelzőkre oszthatja szét, például kézmozdulatos vezérlést használva a navigációs térképeket áthúzhatja az elöl utazó utas kijelzőjéről a sajátjára, és pontosan oda teheti, ahol azt látni szeretné.

A Lightfield kijelző segítségével nem csak az elöl utazók részesülhetnek a háromdimenziós élményben. A technológia segítségével videókonferencián vehetnek részt, internetes vásárlást bonyolíthatnak le, valamint 3D-s filmeket is nézhetnek az autó utasai. A diffrakciós ráccsal rendelkező optikai hullámvezető és a kijelző panel mögötti nanostruktúrák természetes 3D hatást érnek el a fény hajlításával. A Continental ezt a technológiát is használni fogja a járműveiben, a rendszert a tervek szerint 2022-ben kezdik el gyártani.

Continental sajtóanyag