2018. január 07. | 04:59

A következő generációs Focus hamarosan megérkezik. A hivatalos teaserek már napvilágot láttak, melyek már láttatni engedik a részleteket.

A következő generációs Ford Focus itt van a küszöbön. Az első hivatalos képek már meg is jelentek a sikeres ferdehátúról a 2018 tavaszára várható teljes bejelentés előtt. Bár a fotók nem mutatnak nagy újdonságokat a kémfotókhoz képest, viszont igazolják, hogy a negyedik generációs Focus már csupán egy lépésre van attól, hogy hivatalosan is bemutassák.

Az biztos, hogy nagyon fontos modell lesz az új Focus a Ford számára az Egyesült Királyságban; az idősödő harmadik generációs modell még mindig az egyik legtöbbet eladott autó a szigetországban. Az amerikai gyártó reményei szerint voltaképpen támogatni fogja a vadiúj Fiestát, ami a Ford reményei szerint hasonlóan folytatja, mint az elődje, Britannia legtöbbet eladott autójaként.
A teszt példány a #TimeToFocus hashtaget viseli, ami valószínűleg a hivatalos bejelentés kampány szlogenje lesz.
Az új Focus elején új hűtőrács található, ami magasabbak tűnik, mint az előző generációé. A kémfotókon egyenes vonalak láthatók, míg korábban a Nürburgringen hatszögű ráccsal volt látható a Focus kombi tesztautója. Az új LED első- és hátsólámpák jól kivehetők, a szögletes ködlámpákkal együtt.

Korábban a standart ferdehátú Focust vehettek szemügyre a jókor jó helyen tartózkodók tesztelés közben a közutakon az USA-ban és Európában is. A Ford folyamatosan egyre többet mutatott ebből az Opel Astra riválisból. Korábban már egy kombi verzió is látható volt teljesítmény tesztelés közben a Nürburgringen. Két tetősínt helyeztek fel a kombi Focus tesztautóra. Nagyobb kerekek és vékony gumik is megfigyelhetők voltak egy későbbi ST verzióra utalva. Ez is megmagyarázná, hogy egy kombi miért körözne a „Zöld Pokolban”.

Új hátsó lámpákat kapott a Focus, a Fiestához hasonló vízszintes kinézettel. Az új autó a Fiestához hasonlóan inkább fejlődik kinézetében, mintsem hogy egy teljesen új formavilágot hozzon. Egyszerűsített beltér egy kevésbé zsúfolt középkonzollal, és egy középre helyezett érintőképernyős infotainment rendszerrel van a tervekben. A jelenlegi harmadik generációs Focust kemény versengés vette körül – nem csak az ősrégi riválisa, az Astra részéről, ami ledobott egy kis súlyt, hogy megtalálja a kezelhetőséget, amit évek óta hiányolt, hanem a „lifestyle” autók fellendülésétől, mint pl. kis SUV-ok és nagyobb crossoverek. A Focus Mk3 elmozdult elődei kitűnő kezelhetőségétől, mert legalább részben, a ’One Ford’ program keretein belül egy globális modellnek lett tervezve, minden igénynek megfelelve. Az új modell is globálisan lesz értékesítve, viszont úgy tűnik, hogy a Ford az európai ízlést tartja szem előtt a fejlesztésben.

Az új generáció fontosságát mutatva Darren Palmer lett a projekt vezetője. Őt méltán értékelik nagyra a Fordnál a Fiesta Mk7 és az olcsóbb, indiai összeszerelésű Ka+ autókon végzett munkája miatt. A Focus valószínűleg a Global C-car platform létező verzióján marad, azonban Palmer csapata utasításba kapta, hogy felépítés maradjon komfortos, viszont fedezze fel újra azt a kezelhetőséget, ami a Mk1 és Mk2 autókat olyan népszerűvé tette. A tengelytáv valószínűleg egy kicsit meg lesz hosszabbítva, hogy ezzel a belsőt javíthassák, főleg a hátsó ülésen utazók számára. Palmer és mérnökei a kezelhetőség javítása érdekében olyan részekhez nyúlnak, mint a szervó berendezés vagy az első függesztés geometriája. Ugyanakkor hogy pár kilót veszíthessen az autó, valószínűleg nagy teherbírású acélt használnak. A Focus modelleket a Fiestához hasonlóan megoldással lesznek szegmentálva. Az olcsóbb verziók együttesen megszűnhetnek, hiszen a Fiesta modellek magasabb árakat is lefednek, mint eddig. A megmaradó modellek tartalmazni fogják a sportos ST-t és a fényűzöbb Vignalet. Lesz egy Active verzió is, ezzel egy VW Gold Alltrack vetélytársa is lesz a Fordnak, kiegészítve az EcoSport baby és Kuga családi SUV felállást. A Focus Active magasabban fog ülni, és hozzáadott karosszéria burkolattal fog érkezni, ugyanúgy, mint a Fiesta. Jim Farley, a Ford Europe főnöke elmondta: „A Fiesta az első lépés, de szerintem továbbra is nézni fogjuk ezeket az Active verziókat.” A Fiesta változattal ellentétben a Focus Active választható lesz összkerékhajtással – habár alapvetően elsőkerék meghajtásos lesz. A motorok sora a Ford 1.0 literes turbós háromhengeres benzines motorjának – az EcoBoostnak – a változatai lesznek. Háromféle teljesítményre lehet majd számítani, kezdve 100 lóerővel, majd 125 és 140 lóerővel.

Attól függően, hogy a mérnökök milyen sikeresek a Focus „fogyásával“, elképzelhető egy belépőszintű változat, ami a nem turbós háromhengeres legerősebb, 85 lóerős verziójával érkezik. A legnépszerűbb dízel opciók az 1.5 literes 85 vagy 120 lóerős változatok lesznek, de a Ford minden bizonnyal egy nagy teljesítményű 2.0 literes TDCi-vel is árulni fogja az autót. Az új Focus majdnem biztosan egyike annak a 13 elektromos autónak, amelyet a Ford elnöke, Mark Fields még az évtized vége előttre megígért. A Global C-car platform hibrid és teljesen elektromos használatra lett tervezve, és az akkumulátor technológia fejlődésével a Ford kínálhatja mindkét megoldást a jelenlegi egyetlen EV változat helyett. Ezzel a Focus kínálat vonzóbb lehet a VW e-Golf-nál, és a rohamosan szélesedő hibrid családi autók soránál, mint pl. a Hyundai Ioniq és Kia Niro. Forrás: Auto Express