A BMW i Hydrogen NEXT tanulmány Frankfurtban mutatkozik be

Közzétéve:
2019-09-11, 13:31

A BMW előrukkolt a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával, amely hosszútávon fenntartható és hasonlóan környezetbarát mint az elektromos rendszer.

Az elektromobilitás egyik úttörőjének számító BMW a környezetbarát közlekedési technológiák közül többre is fel van készülve. Ahogy azt a 2019-es Frankfurti Autószalonon is megmutatták, hiszen itt rántották le a leplet az i Hydrogen NEXT névre hallgató tanulmányautóról.

A bajor cég álláspontja továbbra is az, hogy a jövőben is elférnek egymás mellett a különféle alternatív hajtáslánc-technológiák. Ugyanis egyetlen megoldás nem képes kielégíteni az emberek igényeit szerte a világon. A Toyotával közösen dolgoznak ezen a lehetséges alternatíván vagy kiegészítésen, amely a környezetbarát technológiák egyre szélesedő piacán foglal helyet.

A BMW i Hydrogen NEXT koncepció hátulról fotózva

Az átgondolt stratégia mentén felépített rendszer következő generációját a tervek szerint 2022-ben mutatják majd be, amely az új BMW X5 alapjaira épített kisszériás modell lesz. Ebbe a vizionált jövőbe enged betekintést az i Hydrogen NEXT koncepció.

Szélesebb körben legkorábban 2025-ben lenne elérhető az ügyfelek számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia, ez azonban nagyban függ a piac alakulásától és az ügyfelek igényeinek változásától.

A BMW i Hydrogen NEXT

Természetesen kívülről azonnal fel lehet ismerni az alternatív hajtáslánccal szerelt X5-öt. Az elején lévő nagy vesék nem változtak, csupán egy kis kékes árnyalatot kaptak, amely az i Blue árnyalatú motorháztető-mintában is megtalálható. Ez tökéletesen végig fut a karosszérián és remek kombinációt alkot a Mineral White árnyalatú fényezéssel. Végül az aprólékosan kidolgozott felnik teszik fel az i-re a pontot.

A BMW i Hydrogen NEXT hűtőrácsa és motorházteteje

Az autó hátsó részénél szintén ezt a kék árnyalatot használták a diffúzorbetéteknél. A lökhárító zárt, kipufogóvégektől mentes, ez is a zéró emissziójú mobilitás környezetbarát üzenetét erősíti.

A BMW hidrogén meghajtásos ötlete nem újkeletű, hiszen a 2004-es H2R névre hallgató V12-es hidrogén meghajtású koncepció kilenc nemzetközi sebességrekordot állított fel. Néhány évvel később megérkezett a BMW Hydrogen 7, amely a BMW 7-es sorozatából készített hidrogén, és benzin-meghajtású változata volt. A motor egyrészt képes a hidrogén elégetéséből származó energiát közvetlenül a meghajtásra fordítani, másrészt ugyanígy képes benzin segítségével, hagyományos benzinüzemben működni.

Az alábbi videó bemutatja, hogy is működik a rendszer:

Forrás:

További autós hírek

A lehető legrosszabb pillanatban, egy lejtőn ment tönkre egy teherautó fékje – szúrta ki afelvételt az origo.hu Miután a sofőr…

Az esetet éjjel, hajnali 1 óra körül rögzítette olvasónk, az elmondása szerint. Miután áthajtott a Szerencs utcai VÉDA kapun, majd…

A 29 éves Agina Altinbajeva büszkén posztolta közösségi csatornáján, ahogy hatéves kisfia 128 km/óra sebességgel száguld a nyílt országúton. A…

Halálos vadbaleset történt a 73-as úton, egy közel 200 kilós szarvas lerúgta a motorról a sofőrt és az utasát vasárnap…

A francia városban erősen esett az eső, az autós pedig a rossz látási viszonyok között vakon követte a GPS-t. Amikor…

Kapcsolódó írások

Frankfurtban válaszolt a BMW a Tesla Model 3-ra!
2017. szeptember 13.
Kérdés, mennyire veheti fel a versenyt az elektromos autóival a bajor gyártó a Teslával, aminek a Model 3-jára már több mint 400 ezer előrendelést fogadtak be
McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018. december 04.
Persze a kérdés csak elméleti, a BMW i8 rendőrautó csak tanulmányként létezik, de elég mutatósra sikerült
1966 BMW 1600 GT kabrió prototípus, tanulmányautó, világoskék, oldalnézet, balról
2018. december 20.
50 év után újra gyári állapotában tündököl az összesen két példányban gyártott sport-BMW utolsó fennmaradó darabja, az 1966-os 1600 GT kabrió