2022. július 11. | 18:01

Havonta néhány ezer forintért szeretné adni a BMW az ülésfűtést és más szolgáltatásokat.

Az előfizetéses rendszerek lassanként a videojátékok letölthető kiegészítőinek megfelelőivé válnak az autóiparban. Újabb jó példa erre a BMW dél-koreai kampánya, ahol a cég ConnectedDrive nevű szolgáltatása fűthető üléseket kínál a feliratkozóknak. Az előre meghatározott havidíj 24 ezer dél-koreai von, vagyis nagyjából 7500 forint, de van egy- és hároméves előfizetés is, 71 ezer, valamint 114 ezer forintért.

A ConnectedDrive áruháza többféle amelyek különböző szolgáltatásokat tesznek elérhetővé az autóban anélkül, hogy a tulajdonosoknak a bekapcsoláshoz márkaszervizbe kellene furikázni. A fűtött ülések esetében a BMW egyhónapos ingyen próbaidőt is biztosít a feliratkozóknak. Hasonló előfizetés keretében fűthető a kormány is, csupán havi négyezer forintos áron, vagy örökre megvásárolható 90 ezerért. Emellett fejleszthetők a fényszórók is és megfelelő összegért cserébe extra biztonsági rendszer, valamint kamerás menetrögzítő is letölthető az autóba.

A legérdekesebb elem az áruházban az IconicSounds Sport nevű szolgáltatás (56 ezer forint), amely lényegében az autó hanggenerátor részét kapcsolja be, hogy sportosabban szóljon a kocsi. Mégis, mennyire kelendő az autós előfizetéses rendszer? A Stellantis szerint az évtized végére évi 23 milliárd dollár (átszámítva 9371 milliárd Ft) bevételt fog szerezni, csak a feliratkozásos szolgáltatásokból. Persze itt is számíthatunk majd kalózverziókra és telefonról működtethető másolatokra, hiszen, ezek csak szoftverek. Így a jövőben saját autóinkat kell majd meghackelni, de addig csak a BMW előfizethető ülésfűtése marad.

Megkérdeztük a hazai képviseletet is arról, hogy a BMW mikor vezeti be Magyarországon is ezeket az előfizetéses szolgáltatásokat. Amint válaszolnak, frissítjük a cikket az információval.