2020. március 04. | 13:00

Nyilván, ha jó áron adják, akkor a hatótáv nem lesz túl acélos...

Dacia is csatlakozik az elektromos crossoverek piacához a Spring névre keresztelt bohókás modelljével. Annak ellenére, hogy úgy néz ki mint egy koncepció, valójában a tavaly Kínában piacra dobott Renault City K-ZE átalakított változata. Ha megszabadulunk a csili-vili fluoreszkáló narancssárga elemektől és a műanyag burkolattól, lényegében ez ugyanaz az autó csak más embléma figyel az orrán.

Az első hűtőrács szintén különbözik a megszokott Dacia formavilágtól, az első és a hátsó teljes LED-es lámpák pedig egy koncepció hatását keltik, de felfedhető itt is a Renault jelenléte. A román márka nem vitte túlzásba és csak a hosszát árulta el, ami 3,73 méter. A K-ZE méretei viszont ismertek, 1,58 m széles és 1,48 m magas, a tengelytávja pedig 2,42 m. Vagyis körülbelül akkora mint a Suzuki Jimny.

A gyártásba kerülő változat Európa legolcsóbb elektromos járműve lehet. Ez azt jelenti, hogy alávághat a Volkswagen e-up!, A SEAT Mii Electric és a Skoda Citigoe iV kiindulási árának is. Noha a hajtáslánc részleteire még nem derült fény, annyit tudni, hogy a WLTP szerint körülbelül 200 km-es hatótávval bír majd.

A belsejéről nem tettek közzé képet a Dacia sajtószobájában, viszont nem nehéz elképzelni, hogy az is hasonlítani fog a K-ZE utasteréhez. Ebből kiindulva valószínűleg egyszerű formatervezéssel és egy nagy középső képernyővel találkozhatsz majd. A Renault változat rendelkezik egy digitális műszercsoporttal és egyszerű kezelőszervekkel, míg a kormánykerék kialakítása annyira minimalista, amennyire csak lehet.

A Dacia a Spring crossovert jövőre akarja piacra dobni a kiválasztott európai piacokon.