2020. február 20. | 10:53

A márciusi autószalonon már láthatja is a nagyközönség, hogy mivel akarják letarolni az elektromos piacot.

Erre szokták mondani, hogy gyors volt. Éppen csak a napokban röppent fel a hír, hogy a Dacia is szintet lép és 2021-22 környékén már ők is kínálnak majd villanyautót, erre egy kósza dokumentum alapján derült fény, amelyen látszódott, hogy milyen villanyosított modelleket tervez a Renault-Dacia konszern a közeljövőben. Szerepeltek rajta hibridek, elektromos autók és nagy meglepetésre egy villany-Dacia is.

Senki nem gondolta volna, hogy ilyen hamar újabb információkat tudhat meg a világ az autóról, mindössze a Genfi Autószalonig kell már csak várni, ahol fellebbentik a fátylat a koncepcióról. Az európai kontinens legolcsóbb elektromos modellje lesz, legalábbis így hivatkoznak rá a márkánál. Jó eséllyel konkurál majd a Volkswagen-csoport kis villanyautóival, a VW e-Up!-pal, a Skoda Citigo e iV-vel és a SEAT Mii Electric-kel.

Ha az ára is elfogadható szinten lesz, akkor bizonyára a legkedveltebb akkumulátoros lesz a piacon. Az is elképzelhető, hogy a Dacia hozza el végre a várva várt áttörést és nekik köszönhetően válik elérhetővé széles rétegek számára az elektromos autózás. Ehhez mindössze annyi kell, hogy az állami támogatással az árcédulán szereplő összeg bekússzon 5 millió alá, mert akkor a legjutányosabb modell lesz a piacon.

Hogy pontosan milyen lesz az elektromos Dacia, azt egyelőre nem tudni, hacsak nem szivárogtat valaki, akkor a svájci szalonig várni kell. Elképzelések persze vannak, egyesek szerint nem önálló modellről lesz szó, hanem a Renault meglévő modelljei egyikének az átdolgozásáról. Szóba került a Twingo Z.E - amit egyébként pont most fognak bemutatni Genfben – mint lehetséges alap, vagy a Renault City K-ZE, ami egy kínai piacos villanyautó. Én utóbbira tippelek.