2019. szeptember 13. | 17:40

A Renault végül megválaszolta a kérdést, amellyel a márka vezetőit stresszelték az utóbbi időben. Mégpedig, hogy mikor lesz olcsó elektromos jármű Európában?

A Renault vezérigazgatója, Thierry Bolloré szerint a régóta várt megfizethető EV öt éven belül rendelhetővé válik. Az irányár pedig 10 000 euró lenne, ami átszámítva kicsivel több mint 3 millió Ft. Ez nagyon barátinak és egyben hihetetlennek is tűnik, de az autógyártó már bizonyította, hogy képes olcsó elektromos járművet gyártani az európai piacra, ilyen például a Zoe.

"Nem mindenki engedheti meg magának a drágább elektromos járműveket. Mindenki csúcskategóriás járműveken dolgozik, de kulcsfontosságú elem az elérhető ár"- jelentette ki Bolloré a Frankfurti Autószalonon.

A nagy kérdés az, hogy a Renault miként lesz képes valóban megfizethető EV-t szállítani a tömegek számára? Végül is a VW ugyanezt mondta az új ID.3 elektromos kompakttal kapcsolatban, azonban annak az ára a német piacon a becslések szerint 30 000 eurótól, azaz kb. 10 millió forinttól indul. Ez háromszor drágább mint amit a Renault vizionál.

"Ma már pénzt keresünk az elektromos autóinkkal, azonban nem annyit mint szeretnénk. Nem lehet megtervezni, hogy mi fog történni a piacon, de a becslések alapján további pénzt tudunk keresni az alacsony árú EV-vel" - tette hozzá Bolloré.

Az olcsó EV, a Renault City K-ZE már elérhető a kínai piacon, ott 8 700 dollár, azaz 2,5 millió forint az alapára. A francia autógyár nem zárja ki, hogy Európába hozza az elektromos crossovert, ha Kínában befut. Nos, a Renault City K-ZE kedden került forgalomba a világ legnagyobb EV piacán viszonylag kedvező áron. Viszont ennek a modellnek az európai verziója további beruházásokat igényel a régióban történő homologizáláshoz, azonban így is elérhető a 11 000 dolláros alapár.

A CMF-A platformon alapuló Kína-specifikus Renault City K-ZE 26,8 kWh-os lítium-ion akkumulátorral rendelkezik, amely 43 lóerő és 125 Nm névleges teljesítménnyel rendelkezik és állítólag 271 km-t képes megtenni egy feltöltéssel.

Ha a Renaultnak valóban sikerülne 3 millió forint körül szállítani egy elektromos autót, akkor ez minden bizonnyal olcsóbb lesz a Dacia belépő szintű modelljénél.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: