2020. február 14. | 12:09

A vállalat számára hatalmas kihívás a szigorodó normák betartása, amelyet ha nem tudnak teljesíteni bírságra számíthatnak.

Ennek ellenére Ola Källeniu, a Daimler vezérigazgatója azt mondta, hogy nem csökkenti a társaság a Mercedes-Benz elektromos autóinak árait. Szerinte gazdaságos és ésszerű lépésre van szükség. Fontosnak tartja, hogy megfelelően be kell árazni, miközben nem semmisítik meg az árazási sávokat.

A múlt hónapban a Daimler tagadta a híreket, amelyek szerint a gépjárműgyártónak nehézségei vannak az akkumulátorral kapcsolatban és emiatt csökkentették az EQC, elektromos crossover előirányzott 2020-as termelési céljait.

A beszámolók szerint a Daimler megfelezi az elektromos autók gyártására vonatkozó terveit. A német autógyártó eredetileg 60 000 Mercedes-Benz EQC modellt dobott volna piacra, ebből 30 000 lehet a realitás. A médiaforrások szerint a vállalat mintegy 7 000 járművet gyártott 2019 májusa óta. A Daimler egy sajtóközleményben tagadta az imént említetteket és abban 50 000-es célszám szerepel.

Källenius a társaság éves eredményeiről szóló sajtótájékoztatón, Stuttgartban elismerte, hogy a Daimlernek nehéz lesz megfelelnie az új kibocsátási határértékeknek. A cég életében érzékelhető, tavalyi negyedik negyedéves veszteséget részben a dízelkibocsátás szabályozási kérdései okozták. A társaság vizsgálat alatt áll az Egyesült Államokban és Németországban is, mivel több légszennyező anyagot bocsátanak ki, mint amit hirdettek. Emiatt Európában visszaesik a dízelek eladása.

Az Automotive News Europe szerint a társaság pénzügyi nehézségei miatt csökkentette kiadásait a korábban leírtakat ellensúlyozva, továbbá 2022 végére az adminisztratív és személyi költségek több mint 1,4 milliárd euróval akarja csökkenteni.

Ez a hír egy decemberi beszámoló következménye, miszerint a Mercedes-Benz késlelteti az EQC elektromos SUV szállítását az Egyesült Államokba. Ez állítólag egy stratégiai döntés volt, amire az európai igények jobb kiszolgálása miatt volt szükség.