2018. szeptember 04. | 16:27

Megkésve, de végre a Mercedes is bemutatta első elektromos kocsiját

Most, hogy a piacot ellepték a hibrid autók után az elektromosak, 2018 őszén a Mercedes bemutatta saját villanymotoros járművét. Ideje volt, hogy a középkategóriát lefedő Fiat, Citroën és Volkswagen mellett a prémium márkák, mint például a BMW, Porsche, Tesla, Cadillac, is ki akarják szolgálni környezettudatos vásárlóikat.

A nagyvállalat utoljára az 1930-as években rukkolt elő egy hasonló újítással. Akkoriban teljesen egyértelmű volt, hogy egy kocsi benzines, nem is csoda, hogy erős visszhangot váltott ki, mikor 1936-ban nyilvánosságra hozták a 260D modellt. Alacsony fogyasztásának is köszönhette, hogy elözönlötte az utakat –taxi formájában.

80 évvel később, 2016-ban a Párizsi Autószalon alkalmával a német csillag felfedte első elektromos prototípusát. Bár a Mercedes hivatalos német oldalán sincs még a palettán, gyártását 2019-re tervezik, s 2025-ig bezárólag további, jelenleg is kapható modellek elektromos változatát is gyártani fogják.

Az EQC belső megjelenése, felszereltsége várhatóan az E és S-osztályéval egyezni fog, beleértve az újonnan kifejlesztett önvezető funkciót. A négykerék-meghajtású crossovert két elektromos, összesen 400 lóerős motorral szerelik fel, 4 másodperc alatt gyorsul százra. A lítium elemek hatótávja egy töltéssel megközelítőleg 500 km lesz.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

A terepjárót a GLC alapjaira építik, a két kocsi ajtópaneljei és a főkonzol sokban hasonlítanak, újítás a két 10,25 hüvelykes MBUX infotainment system –a két képernyő magába foglalja a digitális műszerfalat. A márkán belül még egyedibbé teszi, hogy a megszokott kör alakú ventilátorok helyett téglalapalakúak díszítik a letisztult paneleket.

A prototípus szokás szerint nagyban eltér a végleges modelltől, nem tartja meg hagyományos hűtőrácsát. A futurisztikus formaterv nagy része nem fog megvalósulni, de az apróbb részletek azért megmaradnak. Ilyen például az ívelt első LED fényszóró, vagy az összefüggő csíkot alkotó féklámpa.

Induló ára megközelítőleg húszmillió forint, és számtalan módon személyre szabható lesz. A Mercedes a magas alapár ellenére is számít flottás megrendelésekre, de céges kocsik egyedi gyártásával nem fog foglalkozni. Elterjedése főképp Nyugat-Európában várható, nálunk kis eséllyel láthatjuk az utakon a ki nem épített töltőhálózat és az egyfolytában változó, elektromos autók közlekedését szabályzó rendeletek miatt.

Ha valaki mégis vállalná a kockázatot, érdemes befektetni. Az áram üzemű járművekre vonatkozó kedvezmények (buszsáv használata, ingyenes parkolás) és a környezet óvása mellett a megszokott, magas színvonalú német minőséget kapjuk. Elképzelhető, hogy a megrögzött Merci rajongók nehezen fogadják majd el az új jövevényt. Nagyobb felháborodást úgysem kelthet, mint a pár éve megjelent GLE Coupé, a BMW X6 másolata. Sokan felháborítónak tartják, köztük én is, hogy egy olyan nagy múltú és presztízsű megáldott cég, mint a Mercedes-Benz, hogyan fanyarodhat az egyik legnagyobb vetélytársa lekoppintására.

Források: