Elektromos szék luxus kivitelben – Mercedes EQC

Frissítve:
2018-09-18, 22:00

Megkésve, de végre a Mercedes is bemutatta első elektromos kocsiját

Most, hogy a piacot ellepték a hibrid autók után az elektromosak, 2018 őszén a Mercedes bemutatta saját villanymotoros járművét. Ideje volt, hogy a középkategóriát lefedő Fiat, Citroën és Volkswagen mellett a prémium márkák, mint például a BMW, Porsche, Tesla, Cadillac, is ki akarják szolgálni környezettudatos vásárlóikat.

A nagyvállalat utoljára az 1930-as években rukkolt elő egy hasonló újítással. Akkoriban teljesen egyértelmű volt, hogy egy kocsi benzines, nem is csoda, hogy erős visszhangot váltott ki, mikor 1936-ban nyilvánosságra hozták a 260D modellt. Alacsony fogyasztásának is köszönhette, hogy elözönlötte az utakat –taxi formájában.

80 évvel később, 2016-ban a Párizsi Autószalon alkalmával a német csillag felfedte első elektromos prototípusát. Bár a Mercedes hivatalos német oldalán sincs még a palettán, gyártását 2019-re tervezik, s 2025-ig bezárólag további, jelenleg is kapható modellek elektromos változatát is gyártani fogják.

Az EQC belső megjelenése, felszereltsége várhatóan az E és S-osztályéval egyezni fog, beleértve az újonnan kifejlesztett önvezető funkciót. A négykerék-meghajtású crossovert két elektromos, összesen 400 lóerős motorral szerelik fel, 4 másodperc alatt gyorsul százra. A lítium elemek hatótávja egy töltéssel megközelítőleg 500km lesz.

Az elektromos SUV terepen is megállja a helyét. A lítium elemek nagy hatótávúak, bírják a strapát.

A terepjárót a GLC alapjaira építik, a két kocsi ajtópaneljei és a főkonzol sokban hasonlítanak, újítás a két 10,25 hüvelykes MBUX infotainment system –a két képernyő magába foglalja a digitális műszerfalat. A márkán belül még egyedibbé teszi, hogy a megszokott kör alakú ventilátorok helyett téglalapalakúak díszítik a letisztult paneleket.

A prototípus szokás szerint nagyban eltér a végleges modelltől, nem tartja meg hagyományos hűtőrácsát. A futurisztikus formaterv nagy része nem fog megvalósulni, de az apróbb részletek azért megmaradnak. Ilyen például az ívelt első LED fényszóró, vagy az összefüggő csíkot alkotó féklámpa.

A letisztult műszerfal digitális, mégis elegáns.

Induló ára megközelítőleg húszmillió forint, és számtalan módon személyre szabható lesz. A Mercedes a magas alapár ellenére is számít flottás megrendelésekre, de céges kocsik egyedi gyártásával nem fog foglalkozni. Elterjedése főképp Nyugat-Európában várható, nálunk kis eséllyel láthatjuk az utakon a ki nem épített töltőhálózat és az egyfolytában változó, elektromos autók közlekedését szabályzó rendeletek miatt.

Az összefüggő féklámpa a koncepció része, remélhetőleg eljut a gyártósorra.

Ha valaki mégis vállalná a kockázatot, érdemes befektetni. Az áram üzemű járművekre vonatkozó kedvezmények (buszsáv használata, ingyenes parkolás) és a környezet óvása mellett a megszokott, magas színvonalú német minőséget kapjuk. Elképzelhető, hogy a megrögzött Merci rajongók nehezen fogadják majd el az új jövevényt. Nagyobb felháborodást úgysem kelthet, mint a pár éve megjelent GLE Coupé, a BMW X6 másolata. Sokan felháborítónak tartják, köztük én is, hogy egy olyan nagy múltú és presztízsű megáldott cég, mint a Mercedes-Benz, hogyan fanyarodhat az egyik legnagyobb vetélytársa lekoppintására.

Források:

Kapcsolódó írások

A Porsche bevásárolta magát a horvát Rimac-ba
2018. június 22.
A Porsche megvásárolta a horvát manufaktúra, a Rimac cég 10%-át.
2020-as Porsche Taycan fényszórója
2018. november 26.
A sportautógyártó szerint régóta dolgoznak az elektromos technológiával, így minden igényt kielégít majd az új Taycan
Tesla Model 3
2019. május 22.
Még időpontot is foglal neked a szerelőnél a Tesla legújabb kiegészítője
Volkswagen Bogár tiszta elektromos formában születhet újjá
2018. július 02.
A Volkswagen forradalmian új Bogarat alkot, amely teljesen elektromos meghajtással érkezhet.