2023. március 31. | 22:18

A mai világban annyi automatizált folyamat van, a francia gyártónál azonban még hisznek a kézzel végzett munka értékében.

Miközben az autóipar számos résztvevője a robotok alkalmazásával egyre több automatizált folyamattal dolgozik, akad néhány kivételes vállalat, ahol különös gondot fordítanak a kézzel végzett munkára. A Bugattit gyakran emlegetik a valódi mérnöki művészet példájaként, egy friss sajtóközleményen keresztül most az autók festési munkálataiba nyerhetünk bepillantást.

Kezdjünk egy meghökkentő számadattal: a Bugatti Molsheimben lévő gyárában készülő minden egyes autó festésével nagyjából 600 órát töltenek el a szakemberek. A folyamat minden egyes lépését kézzel valósítják meg, minden alkatrész külön kezelést kap, hogy a lehető legmagasabb minőséget nyújthassák a vásárlóknak.

A 600 órás számot kontextusba helyezve a Bugatti kiemelte, más vállalatok ennyi idő alatt 4-5 jármű teljes összeszerelésével végezne. A francia gyártónál azonban más gondolkodásmódot követnek, nézzük meg, hogy néz ez ki a gyakorlatban.

A folyamat természetesen egy alapos ellenőrzéssel kezdődik, a szakemberek gépi segítség bevonása nélkül vizsgálják a felületet. Első körben két réteg, finomhomokot tartalmazó alapozó kerül fel. Ekkor még csak a festési előkészületeknél tartunk, és már közel 100 órát vett igénybe a procedúra.

A felület szépen lassan készen áll a festésre, ám ezt csak akkor kezdik meg, ha minden elem hibátlan állapotba került. Az ekkor felkerülő réteg azonban még nem adja meg a végleges verziót.

A szakértői csapat minden egyes alkatrészen elemzéseket végez, hiszen a Bugatti számos különböző anyagtípust használ a karosszérián, és mindegyiknek megvan a maga festési karakterisztikája. Amennyiben csak enyhe árnyalatbéli eltérést is tapasztalnak, az adott elemet újra kell festeni.

A festést 4 nap polírozás követi, a francia gyártó szerint ez a legösszetettebb folyamat az autóiparban. Az első lépéstől az utolsóig mindez nagyjából 6-700 órát vesz igénybe.

“Ettore Bugatti egy olyan ember volt, aki hitt az autóipari mérnöki tevékenység szépségében. Művészekkel teli családban nőtt fel, az ő festővászna az autó lett. Mi a mai napig őrizzük ezt az értékrendet, követjük ezt a filozófiát. Minden mozdulatunkkal arra törekszünk, hogy a tervezés és a gyártás az esztétikai kiválóság jegyében történjen” – fogalmazott Christophe Piochon, a Bugatti elnöke.

Bugatti