2024. január 22. | 14:59

Más gyártók lassan visszatérnek a gombokhoz, a Mercedes továbbra is a hatalmas érintőképernyőben látja a jövőt.

Markus Schäfer, a Mercedes technológiai igazgatója az Autocar publikációnak adott interjúban megerősítette, a jövőben még több érintőképernyő jelenhet meg a német vállalat modelljeiben. A Mercedes szuper- és hiperképernyői nem arattak osztatlan sikert az autósok körében, ám ők maradnak a saját elképzeléseiknél.

Amikor valaki a Mercedes részéről azt mondja, még több képernyőt akarnak az autókban látni, akkor nehéz elképzelni, hol férnének el ezek az eszközök. Hiszen a műszerfal jelentős részén most is kijelző van. Markus Schäfer úgy látja, a következő években eljuthatnak addig, hogy a műszerfal teljes egészét érintőképernyő borítsa.

A high-tech kinézetű képernyők az újabb autókban felváltották a hagyományos gombokat. Sokan panaszkodnak, hogy a modernebb megoldás sok gondot okoz a felhasználóknak, hiszen vezetés közben a kijelzőn nehezebb megtalálni, amit keresel. A gyártók számára azonban lényeges, hogy a képernyők beépítése olcsóbb, mint a nyomógomboké, valamint vonzóbban néznek ki az új járművekben.

A tervek szerint a Mercedes továbbra is az LG lenyűgöző OLED technológiájával képzeli el a gigantikus méretű képernyőit. Az ősi rivális BMW a kiterjesztett valóságot is megjelenítené a modelljeiben, a Mercedes vezető tisztségviselője azonban számos hátrányát látja annak a megoldásnak.

„Mi a minőségi képernyőkben hiszünk. Az új technológiákat természetesen mi sem utasítjuk el, a jövőben a számítógépes világban használt grafikai világból is merítünk ötleteket, hogy a felhasználóink számára vonzó és lenyűgöző élmény tudjunk nyújtani” – fogalmazott Marcus Schäfer.

A technológiai újításoktól irtózó autósoknak újabb rossz hír, hogy a Mercedes is tervezi a ChatGPT integrációját. Pár héttel ezelőtt látott napvilágot, hogy a Volkswagen is igent mond a mesterséges intelligencia alkalmazására, a jövő tehát menthetetlenül elkezdődött.

Mercedes