A Volkswagen T1 és T2-es kisbuszok igazi reneszánszukat élik Amerikában, főleg a nyugati parton. De hogy mivel lehet feldobni egy igényesen restaurált VW kisbuszt? Azzal, hogy elektromos hajtásláncot helyezünk el benne!

Volkswagen Type 2 elektromos kisbusz

A Porsche-féle léghűtéses boxermotor helyett tehát egy V-Power elektromos hajtást találsz a képeken látható autó farában. Egy dél-kaliforniai vállalat, az EV West alakította át ezt a T2-es Volkswagent, ami már nem az első példány a maga nemében, igaz, a Type 20-as elnevezésű prototípus egy 10 kWh-s akksipakkal operál és búcsús tuningelemek találhatók rajta. A képen látható elektromos kisbusz viszont egy sikeresebbnek ígérkező receptet használ: elektromos hajtáslánc egy gyári állapotú T2-esben.

VW e-Bus

A második generációs VW kisbusz független hátsó felfüggesztéssel érkezett már, tehát a VW e-Golf hajtóművét helyezték el benne. Az eredeti, 60 lóerős, négyhengeres motor helyett pedig egy 134 lóerős elektromotor található benne. És igen, az e-Busnak vélhetően olyan hangja van, mint egy porszívónak.

Volkswagen Type 2 e-Bus interior

A 35.8 kWh-s akkumulátorcsomag 200 kilométerhez elegendő energiát képes eltárolni, ami bőven elegendő lehet egy hétvégi szörfözéshez a Kaliforniai partokon, másra nagyon nem. Az akksikat tűzálló anyagba burkolták és a T2-es régi üzemanyagtartályának helyére, az első ülések alá helyezték. A beltérben is megmaradtak a gyári tartozékok, a hosszú váltókar fogaskerekek vezérlése helyett már csak menetválasztóként funkcionál: a előre menethez előre, tolatáshoz pedig hátra felé kell tuszakolni.

VW e-Bus