2024. február 12. | 08:12

Mióta létezik kombi változat az ötös BMW-ből, azóta együtt járt vele az a hasznos tulajdonság, aminek a mostani, G61-es széria búcsút int.

Egy évtizede még a kombik uralták Európa autópiacát. Az SUV lázzal azonban egyre több korábbi klasszikus modellváltozat tűnt el a süllyesztőben.

A BMW azonban kitart, és bemutatta a G61-es kódnévvel ellátott legújabb Touring 5-ös szériáját, amely a prémium kategóriában próbál szerencsét. Az immáron több mint 5 méter hosszú kombi a hagyományosnak mondható benzines és dízel hajtásláncok mellett i5 Touring néven elektromos modellként is elérhető.

Látványban nincs nagy differencia a különböző meghajtású példányok között – leszámítva persze a hűtőmaszkot – más néven „veséket”. Az elektromos változaton ugyanis nem a hagyományos, lamellás megoldást alkalmazták a mérnökök.

Habár már a hivatalos fotókon is mesésen fest, valószínűleg élőben üt igazán nagyot az áramvonalas puttonyos dizájn. Egy, eddig minden 5-ös Touringhoz járó extráról azonban már le kell mondanunk.

Ez nem más, mint a csomagtér ajtótól külön nyitható hátsó üveg. A G61 ugyanis már nem kapja meg az ablaktörlő közepe alatti kis gombot, a bajorok egybeépítették az üveget az ajtóval. Szomorú, hogy az E34-es szériával 1991-ben bevezetett hagyományt kútba dobta a BMW, ráadásul azzal az egyszerű magyarázattal, hogy az áramvonalas forma miatt túl sok helyet emésztett volna fel az amúgy 570 literes csomagtartóból ez a megoldás.

A funkciót egyébként eredetileg azért találták ki a németek, mert így nem kellett a teljes ajtót felnyitni, ha valaki csak egy apróságot szeretett volna behajítani vagy kivenni. Ez ráadásul különösen hasznos, ha amúgy elektromos csomagtér-ajtóval rendelkezik az autó, hisz így kíméljük a drágán javítható/cserélhető motort – mostantól azonban már nem így lesz. 

BMW