2019. augusztus 05. | 17:31

A Volkswagen ID.R mindig előrukkol valamivel, most éppen megdöbbentő adatokat közöltek a Nürburgring Nordschleifén beállított rekorddal kapcsolatban.

Az utóbbi egy évben sokszor írtam már a Volkswagen ID.R-ről, ez nem meglepő hiszen 2018. június 24-én Romain Dumas 7: 57,148-as időt futott a híres Pikes Peak-i hegyifelfutón. Három héttel ezután Goodwoodban 43,86 másodperc alatt teljesítette a pályát, ami új rekord az elektromos autók között. Öt hónappal később, vagyis 2019. június 3-án pedig a legendás Nürburgring Nordschleifén futott 6:05.336-os időt.

Goodwoodban javított az egy évvel ezelőtti idején, sőt, egy 20 éves rekordot is megdöntött hiszen 39,9 másodperc alatt teljesítette az 1,86 km-es trükkös pályát.

Most, két hónappal a nürburgringi rekordot követően végeztek az adatok elemzésével a mérnökök. A számok ismeretében azt állítják, hogy az ID.R mindenkinél kevesebb energiából tette meg a 20,8 km-es pályát.

A szakemberek szerint negyed annyi energiát használt a gyorskörön az elektromos autó, mint a hasonló teljesítményű belsőégésű motorral ellátott vetélytársai. Állítólag 24,7 kWh energiát használtak el az elektromotorok. Összehasonlításképpen, körülbelül ennyi energiát használ el egy átlag fogyasztó egy hónap alatt.

A fékezéskor visszanyert energia az egésznek csaknem 10%-át tette ki, ami elég jó. Többek közt ennek, a DRS-nek és a sok kis trükknek köszönhetően tudta Romain Dumas meghódítani a Zöld Poklot.

Továbbra sem tolják be a garázsba az ID.R-t, legújabb információk szerint szeptemberben a kínai Tianmen hegyet hódítaná meg. A Volkswagen e-stratégiájának fontos mérföldköve lehet a távol-keleti hegyi pálya meghódítása. Az előzetes tervek alapján Kínában 2035-re 50%-os arányt akarnak elérni az elektromos autók az értékesítésben.

Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát: