Ez lenne a Le Mans jövője a Mercedes szerint

Közzétéve:
2019-09-19, 10:49

A világ leghíresebb endurance versenyébe jövőre egy új kategóriát is bevezetnek, vagyis visszahoznak, ennek a jövőjét gondolták tovább egy koncepcióban.

A világ leghíresebb hosszútávú versenysorozatában a WEC-ben (World Endurance Championship) a 2020/21-es szezonban visszahozzák a közúti alapokon nyugvó hiperautó kategóriát, amely az LMP1-et váltja majd ki. A Behance dizájnere azt vizionálta, hogy milyen lehet 2040-ben az endurance versenyek király kategóriája.

A Mercedes Vision Mantilla Concept hátulról

A Mercedes Vision Mantilla Concept néven emlegetett versenyautót úgy tervezték, hogy a meghajtása tisztán elektromos, illetve a karosszériája aerodinamikailag még hatékonyabb és a jelenlegi prototípusok tulajdonságait fejlesztik tovább.

A Mercedes Vision Mantilla Concept orr része

Az autó rendkívül hosszúnak tűnik a képeken, hatalmas hátsó túlnyúlással rendelkezik a hátsó tengely mögött, valamint elnyújtott kabinnal. Ezek remek hatással vannak az aerodinamikai tulajdonságokra és a végsebességre. Mind a McLaren Speedtail, mind a legutóbbi sebesség rekorder Bugatti Chiron megmutatta, hogy ez a kialakítás milyen hatással van a csúcssebességre.

A Mercedes Vision Mantilla Concept felölről fotózva

Mivel látszólag úgy van kialakítva a pilótafülke, hogy ember irányítja majd, ezért nincs okunk azt feltételezni, hogy teljesen autonóm koncepcióról lenne szó. Ez tökéletes, ugyanis a Roborace bajnokság jövője erősen megkérdőjelezhető.

A Vision Mantilla Concept tervezője úgy döntött, hogy az autó elejét ezüst árnyalattal látja el, míg a hátsó rész mély kékben pompázik, ez annyira ellentétessé és jövőbe mutatóvá teszi az egészet, hogy az már egyszerűen csodálatos.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat megújult hírműsorát:

Kapcsolódó írások

A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A német luxus etalonja – Mercedes-Benz S-osztály (W140)
2018. február 09.
A W140-es „bálna” Mercedes hét évig képviselte a márka csúcsát a 90-es években. Grandiózus megjelenésével és műszaki túltervezettségével új mércét állított fel a luxusautók piacán.

További hírek