Bizonyára mindenkivel előfordult már, hogy pillanatnyi figyelmetlensége miatt nem lassított le kellőképpen egy fekvőrendőr előtt, ami után fájdalmas arcot vágva érkezik meg az útakadály túloldalára. Konstatálva, hogy ez bizony később még drága mulatság lehet egy esetleges javításkor. Az amerikai Warped Perception csapata most azt tesztelte, hogy különböző fajtájú fekvőrendőrökön milyen viselkedést mutat a tesztben szereplő Mercedes E-osztály. a mechanikai elemek jobb láthatósága miatt lecsupaszították az autót, és különböző sebességekkel hajtottak át a fekvőrendőrökön.

A videóból nem derül ki, hogy a futóművön végeztek-e valamilyen átalakítást, vagy hogy a keréknyomást milyenre állították be. A teszteket Chicago városában végezték el, ahol a legnagyobb számban a nagyobb, laposabb aszfaltfekvőrendőrök találhatóak meg. A második fajta a bevásárlóközpontoknál elhelyezett kisebb, műanyag fekvőrendőr volt, míg a harmadik a legdurvább, keskeny és magas típus volt.

Mindhárom fekvőrendőrön két fő tesztet végeztek: az egyiken akkor fékeztek, amikor a figyelmetlen sofőrök általában szoktak, a fekvőrendőr észlelésekor. Ilyenkor már általában késő, de a reflexek miatt a legtöbb ember ilyenkor önkéntelenül is a fékre tapos. A másik teszten pedig nem vette el a sofőr a gázt, hanem azonos tempóval hajtott át a bukkanókon. Meglepő módon látszólag nem okozott nagyobb kárt az autóban az az eset, amikor fékezés nélkül haladtak át a fekvőrendőrökön.

Egy korábbi videóban erősen kátyús úton teszteltek, szintén nagyobb tempóval. Itt azért komolyabb károk keletkeztek, a futómű mellett a felni is érdekesen reagált a mély kátyúkra. A fekvőrendőrös tesztet te magad is megnézheted, és levonhatod a megfelelő következtetéseket.