A Ford nem kínálja többé dízelmotorral a Mondeót, a Galaxyt és az S-Maxot, így mindhárom autó kizárólag hibrid rendszerrel lesz kapható.

A Mondeo - amely már csak néhány hónapig lesz kapható, mielőtt a márka végleg felhagy a gyártásával - és a két többcélú jármű (MPV) korábban a 2,0 literes EcoBlue motort kínálta 150-245 lóerő közötti teljesítménnyel, de mostantól csak a 188-200 lóerős, villanyosított benzineseket használják, amelyhez CVT-váltó társul.

Az EcoBlue opciók továbbra is láthatók a Ford brit konfigurátorában, de a legújabb árlistákból már kimaradtak ezek a változatok. A gyártó mostanra négy modellcsaládból is kivezette a dízelt, miután a „nagyon-nagyon alacsony” eladások és a „fogyasztók megváltozott hozzáállása” miatt 2020-ban a Fiesta kínálatából is kivette a dízelüzemű változatot.

A Focus megtartja az 1,5 literes (az ST-ben 2,0 literes) dízel opciót, de hamarosan egy átfogó, életközépi ráncfelvarrás vár rá és nem tudni, hogy ez milyen hatással lesz a motorkínálatra. A dízel a Tourneo Connect és a Tourneo Custom modellekhez is elérhető.

Az S-Max Hybrid és a Galaxy Hybrid idei bemutatásakor a Ford igyekezett kiemelni, hogy a fogyasztási érték összhangban van a dízel változatokéval, ráadásul jelentősen csökkentett károsanyag-kibocsátással. Hasonlóan nyilatkozott a Kuga SUV hibrid változatáról is, bár az egyelőre megtartja a dízel opciót.

Nem a Ford az egyetlen gyártó, amely a közelmúltban csökkentette dízelkínálatát. A kereslet csökkenése és az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási jogszabályok is hozzájárultak ahhoz, hogy a Mazda 6 kizárólag benzinüzeművé vált, a Volvo kivonta a dízeleket az S90 és XC40 modellcsaládból, a Seat pedig beszüntette a dízel Arona és Ibiza értékesítését.