Frissitést kap a Nismo GT-R GT3 a 2019-es évre

Frissítve:
2018-09-18, 21:59

Nem mintha eddig nem lett volna jó, de a Nissan még tovább gondolta a szuperversenyautót.

Néhány éve úgymond érintetlen a Nismo GT-R, mostanra viszont érett némi frissítés, a gyártó pedig nem is volt rest kivitelezni ezeket. Ezekkel az update-ekkel egy még potenciálisabb ellenfélként fog pályára gurulni a 2019-es motorsport szezonban. Persze kell egy jó pilóta is a dologhoz, de az autó adott.

Ahogy azt a neve is sugallja a Nismo GT-R GT3 a FIA GT3 elvárásainak megfelelő módon újul meg. Ez egy nagyon okos döntés azoknak a csapatoknak, akik hosszútávú versenyeken indulnak a világon mindenhol. Tehát az autó állóképessége és hosszan használhatósága is fontos, a legoptimálisabb felszereltséggel és beállításokkal kell érkeznie, hogy a nagy teljesítmény ne legyen kompromisszumos a nagy hatótávval és a tartóssággal szemben.

Nissan Nismo R35 GT-R GT3 frissített fékekkel

A Nissan és a JR Motorsports közösen fejlesztette ki a Nismo GT-R-t még 2012-ben. Azóta már érkezett a sima verzióból is frissítés, valamit hat évnyi versenytesztelés, adatgyűjtés, felhasználói visszajelzés az, ami segítette a mérnökök munkáját. A legújabb fejlesztések célja főképp az volt, hogy a gyártó biztosítsa az autó stabil futását és teljesítményét minden típusú gumiabroncs és kerék használata mellett.

A legfontosabb változások közé tartozik idén, hogy optimalizálják a súlyeloszlást és csökkentik a súlypontot. Mindezt a motor közel 16 cm-es hátrafelé és lefelé történő elmozdításával és egy szárazteknős kenőrendszer segítségével érhetik el.

Ugyanakkor az első és a hátsó felfüggesztés mellett a kereszttartót is újra tervezték, hogy javítsa a jármű dinamikáját. Az autó súlya a frissítések után kevesebb mint 1360 kg. A teljesítmény még mindig egy 3,8 literes iker-turbófeltöltős V6-ból származik, akárcsak a közúti GT-R-nél. A motor ereje meghaladja az 550 lóerőt, bár a kimenet a teljesítménykövetelményeknek megfelelően állítható be.

Nissan Nismo R35 GT-R GT3 hátsónézetből stúdióban

Ebben a versenyzésre kialakított verziós GT-R-ben állandó hátsókerék hajtás dolgozik, nem lehet összkerékkel menni, mint az utcai verziónál. A hatsebességes dupla-kuplungos váltó is eltűnik, helyette egy hatsebességes szekvenciális kerül a kocsiba a verseny előírások miatt.

A Nissan azt mondja, hogy teljesen át kellett tervezniük a váltót, hogy tartósabb legyen, valamint a fékek is lecserélődtek, erősebbek, nagyobbak a jobb teljesítmény és a tartósság érdekében. A GT3 Nismot 2019 januárban kezdik el gyártani és ezzel egy időben megindul az előrendelés is. A kezdő ár 146 070 000 forint, ami jócskán meghaladja az utcai modell árát.

Nissan Nismo R35 GT-R GT3 szupersport autó studióban

Forrás:

Kapcsolódó írások

Nissan Leaf Nismo RC a pályán, szemből fotózva
2018. december 04.
November utolsó napján Tokióban mutatta be a Nissan a Leaf Nismo RC második szériáját.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban
Hegyi drift Hoonigan módra!
2017. augusztus 07.
Az utóbbi években a drift népszerűsége robbanásszerűen nő. Ez természetesen egyre extrémebb irányba tolja a sportot.