A japán gyártó új hatülésese több mint két tonnát nyom, és tartalmaz egy hat kilogramm üzemanyag tárolására alkalmas hosszú, cső alakú hidrogén tankot. Az autó becsült hatótávolsága 965 km – részben az üzemanyagcella fejlesztésének köszönhetően, mely a hidrogén és oxigén elegyét elektromosságá alakítja, ezzel hajtva az autó négykerekes motorját. A Toyota célja 416 lőerős teljesítmény elérése.


A Toyota új hatüléses konceptautója a tokiói bemutató egyik csodája

“Az új generációs tartály több mint 10 százalékkal hatékonyabb, mint a Mirai-é”, mondta Takao Sato, a projekt vezető mérnöke. Azt azonban, hogy az autó gyártásba is fog kerülni, nem erősítette meg.

“A Fine-Comfort Ride jelenleg csak egy koncepció. Mi továbbra is a jövő technológiáit fejlesztjük, és különböző projektekben vagyunk érintettek. Az újítás piacra dobásának idejét még nem határoztuk meg, a céldátum 2025-2030 lehet.”

Sato elmondta, hogy ez a koncepció a következő generéciós akkumulátor technológiát tartalmazza, ám részleteket nem árult el. Elképzelhető, hogy az autó hatótávolsága és teljesítménye a szilárd fázisú akkumulátor használatán alapszik, melyet a Toyota a következő évtized elején kezd majd gyártani. Ez jelentősen jobb megoldást nyújthat a mostani lítium ionos berendezéseknél, és talán javíthatja a Fine Comfort Ride összhatékonyságát.

A Fine Comfort Ride egy hosszúkás ferdehátú, 4830 mm-es hosszúságával 30 cm-rel hosszabb a Prius-nál, a Mirai-nál viszont valamivel rövidebb. Az új koncepció tengelytávja viszont jelentősen hosszabb, 3450 mm, mely 30 cm-vel hosszabb a Mercedes S-osztálynál is. A Toyota új autójának szélessége kevéssel két méter alatt marad.

A Fine Comfort Ride erőátviteli rendszere és a kerekekbe szerelt elektromos motorok lehetővé teszik, hogy a kerekek pontosan a jármű négy sarkában legyenek. Ez jelentős belső teret szabadít fel, a Toyota szerint ez a tér elegendő egy hatüléses autóhoz.

Az első két sor különálló ülésekből áll, melyek egymással szembe fordíthatóak egy jó beszélgetéshez, vagy a ki-és beszállás megkönnyítéséhez. Az utolsó két ülés egy kanapészerű pad, mely éppen a hátsó szélvédő előtt helyezkedik el. Ez a megoldás lehetővé teszi a középen ülőknek, hogy fekvőre állítsak az ülést, ha nincs mögöttük senki, ezzel a repülőgépekhez hasonló, alvásra is kiválóan alkalmas ülést alakíthatnak ki. A belső térben érintőképernyők sorakoznak, valamint az oldalsó üvegeken kivetítős technológiával találkozhatunk.

A Toyota szintén a tokiói eseményen mutatja be a SORA-t, egy új hidrogén üzemanyagcellás buszt, melyet alacsony számban állítanak forgalomba 2018-tól a japán fővárosban. A busz 22 üléses, teljes kapacitása 79 fő, hatótávolsága körülbelül 200 km a tokiói forgalmi körülmények közepette, az újrafeltöltés pedig 10-15 percet venne igénybe. A mechanikus részei a Mirai felnagyított és sokszorozott alkatrészeinek felelnek meg.

A SORA busz körülbelül ötször drágább, mint a hagyományos meghajtású társai, ám a Toyota arra számít, hogy a kormány és város alapú kezdeményezések közelebb hozzák egymáshoz a két árat.