2020. április 30. | 11:08

Glickenhausék nem viccelnek.

Scuderia Cameron Glickenhaus. A szokatlan név alatt egy amerikai hipersportautókat gyártó vállalatról van szó, akik ezúttal úgy döntöttek, kilépnek komfortzónájukból. Ez alatt azt értem, hogy off-road terepjáró fejlesztésébe kezdtek.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Ha rákattintasz a gyártó weboldalára, a „CARS” fülecske alatt valami egészen furcsára leszel figyelmes. Az 5 modell közül, amit a rendszer feldob, a harmadik neve mögött a „BOOT” szócska áll, ami egyet jelent a vállalat legújabb fejlesztésével, egy off-road szörnyeteggel.

A Mini Boot háttértörténete valójában nem más, mint hogy a gyártó néhány héttel ezelőtt közzétett egy sorozat render fotót, „just for fun”, vagyis csak a vicc kedvéért. Maguk sem gondolták volna, de a heccelésből mostanra valóság lett és a vállalat egy hivatalos termékbemutatót készített legújabb termékéről. A Scuderia Cameron Glickenhaus Facebookon keresztül jelentette be, hogy az off-road jármű valóban meg fog születni, azonban lesz benne egy kis csavar.

A csavar pedig ott van a történetben, hogy a középmotoros autó DIY (Do it yourself!) lesz, ami nem jelent mást, minthogy a tulajdonosnak magának kell összeszerelnie, mint egy kirakóst. Magát a bódét motor nélkül szállítják ki az ügyfelekhez, miután pedig összerakták, egy 2,2 literes EcoTec motor fog belekerülni a General Motors jóvoltából Sadev sebességváltóval kiegészülve. Az egység neve talán ismerősen csenghet a 2000-es évek elejéről, ugyanis ez volt megtalálható a Pontiac Sunfire-ben és a Chevy Cobaltban, amikor is 145 lóerőt és 210 newtonméter nyomatékot teljesített, adott le.

Mindez nem hangzik talán a legütősebb teljesítménynek, viszont a fejlesztők hozzátették, azon munkálkodnak, hogy a kasztni teljes súlya ne haladja meg a 635 kilogrammot. Az SCG nem hozott napvilágra minden infót a járművel kapcsolatban, viszont az már biztos, hogy kétkerék meghajtással funkcionál, de egy kicsivel több pénzért lehetővé teszi a 4x4 hajtást is.

Végezetül, a CEO válasza az újságírók feltett kérdésére, miszerint terveznek-e elektromos változatot a terepjáróból az volt, hogy természetesen semmi sem lehetetlen, így az sem, hogy a Baja 1000 nevű sivatagi off-road versenyen szembeszálljanak a Tesla Cybertruckjával. Az azért elég bizarr lenne!