Sokakat megdöbbentett, hogy leállították a szedán Passat gyártását, de az új generáció nagyon ütős lett. Ráadásul benzines, dízel és hibrid hajtáslánccal is kínálják!
Elérkezett a kilencedik generációjához a Volkswagen egyik legsikeressebb modellje, a Passat. A Bogár és a Golf mellett ebből adtak el a legtöbbet, eddig több mint 30 millió Passatot értékesítettek az 1973-as bevezetése óta.
Az már tény, hogy a szedán gyártását leállították, így csak kombiként érhető el az új modell, ráadásul Amerika például már a kombiból sem kap, onnan teljesen kivonták a Passatot. Az új generáció az MQB evo platformra épül, és az eddigieknél sokkal merészebb formatervet kapott.
Persze ez csak Volkswagenes mércével mondható merésznek, de az tény, hogy kevésbé élre vasalt, mint a korábbi generációk. Ha eléggé hunyorítunk, akkor egy kis Mercedes E-osztályt is bele lehet látni a sziluettjébe.
Ami a méreteit illeti, 5 centivel nőtt a tengelytáv, amely a gyártó közlése szerint tetten is érhető a hátsó üléssor lábterénél. Teljes hossza 4917 mm, de szélesebb is lett két centivel az autó, a magassága pedig nagyjából változatlan maradt.
A beltérben is szinte minden új, a legszembetűnöbb a hatalmas, 15 colos érintőkijelző a műszerfal közepén. Az alapmodellekben is 12,9 colos lesz ez az egység, ráadásul 10,25 colos digitális műszerfal is alapfelszereltség. A csomagtér is nagyobb lett 40 literrel, így már 690 liternyi cuccot tud elnyelni, és egészen 1920 literig bővíthető az ülések ledöntésével.
A motorkínálat eléggé széles: Ott van a 2,0 literes TDI, 122 és 193 lóerővel. Aztán van 2,0 lieres TSI 204 és 265 lóerővel. Emellett pedig lesz egy 48-os eTSI mild hibrid 150 lóval, valamint több plug-in hibrid Passat kivitel.
Az egyik egy 204 lóerős rendszerteljesítményű, a másik pedig egy 272 lovas konnektoros hibrid lesz. Mindkettő az 1,5-ös TSI benzinest veszi alapul. Egy 19,7 kilowattórás akkucsomag dolgozik ezekben, amely a VW szerint akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótávot, valamint 1000 kilométeres teljes hatótávot eredményezhet a benzinmotorral együtt.
Egyenáramról 50 kilowattal is lehet tölteni, amely egyrészt nem magától értetődő a konnektoros hibrideknél, másrészt így 25 perc alatt 10-ről 80 százalékra lehet tölteni az akkupakkot. Extrák terén sem szerénykedik, kérhető bele 14 irányban állítható, fűthető és szellőztethető masszázsülés is, temérdek biztonsági extrák hada és okos megoldások a kabin egész részén.
A piaci bevezetése 2024-re várható, természetesen ebből is lesz R-Line verzió, valamint az erősebbik hajtáslánccal szerelt modellek 4Motion összkerékhajtással rendelkeznek.
Volkswagen