Ian Robertson a BMW értékesítési és marketing vezetője azt mondja, a nagy múltú autógyárak helyét nem fogják megrengetni a tech cégek, ha olyan kihívásokról lesz szó, mint önvezető járművek vagy technológia.
Utalva a változóban lévő fogyasztói szokásokra (egyre fejlettebb önvezető- és kisegítő-rendszerek, összetettebb multimédiás rendszerek) Robertson azt mondta, csak az információs technológia fejlődése nem lesz elegendő magában, hogy a jövőben is sikeres legyen egy autógyártó.
„Ismerjük a technikai követelményeket és muszáj ebbe az irányba haladnunk, de egy döntő változás fog bekövetkezni, ami arra sarkall minket, hogy még inkább fejlesszünk azon, amit csinálunk, és éppannyira kell proaktívnak lennünk, amennyire reagálunk a változásokra.”
Kiemelte a BMW befektetését a HERE térképfejlesztő csoportba (karöltve a Mercedessel és a Volkswagen-konszernnel), emellett az Intellel és a Mobile Eye-jal is együttműködnek, amik nagyon jó példák arra, hogy osztják meg a szakértelmüket másokkal és az új utak keresésére.
Robertson szerint a már meglévő autógyártóknak jóval nagyobb esélyeik vannak a sikerre az autógyártásban, mint a nemrégiben alakult tech-cégeknek.
„… úgy hiszem, a megalapozott hellyel rendelkező vezérgyártók, akik a megfelelő lépéseket teszik, nagyobb esélyeik vannak a sikerre.” – mondta.
„Birtokunkban van a know-how és a helyes felfogás, ami abból fakad, hogy régóta az autóiparban vagyunk, és mi is éppolyan agilis gondolkodással rendelkezünk, ha a kínálkozó alkalmakról van szó.”
„Ismerjük az összes választ? Nem, dehogy. Meg fogjuk változtatni az irányt, amit tegnap jelöltünk ki magunknak? Igen, természetesen meg fogjuk. De mi jelöljük ki a célokat és folyamatosan kihívások elé állítjuk őket, hogy mindig egyre jobb válaszokat kapjunk. Jó úton vagyunk a sikerhez.”
Forrás: