HOMMAGE – Új fogalmat hozott létre a BMW

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Az eddigi Hommage-dizájnos koncepciók közül ez lett az egyik legjobb!

Társszerző: Hajas Imelda

Az elmúlt pár évben a BMW-nek sikerült mindig olyan „Hommage” tervezési tanulmányt készítenie, ami tökéletesen ötvözi a márka stílusának jövőjét, valamint gazdag, jól definiált múltját. Ilyen alapon jött létre a BMW 2002 is:

BMW 2002 eredeti vs Hommage koncepció

Az Hommage-stílus hihetetlen példájaként megemlítendő a többi tanulmány is, mint a 328 Hommage, az M1 Hommage, vagy akár a 2015-ös CSL Hommage. Ezek a koncepcióautók megmutatják, hogy a BMW tulajdonképpen milyen irányba szeretne menni a jövőben, miközben tiszteli és elismeri a márkát alapvetően létrehozó autókat. A legutóbbi tanulmányautó, az ikonikus BMW 2002 ötvenedik évfordulója alkalmából jött létre, fotóinak felfedése pedig teljesen érthető okokból rögtön körbejárta az internetet.

BMW 2002 Hommage arany színű felnikkel

Ezt a szép kerek számot a fényszórók körüli és a felnire fújt arany szín is hangsúlyozza, de egyben emlékeztet is a versenyautók szintén aranyozott lámpáira. Megfigyelhetők a „Turbo” jelvények a jármű egyes részein, például elöl a vesék mellett, hátul, akárcsak az eredeti BMW 2002-nél, valamint a hatalmas szárnyon is felvillan egy. Hogy rendkívül Turbomeisteres legyen az agresszív kupé, a híres Jägermeister izgalmas színeibe lett burkolva, rendkívül kiemeli a futurisztikus részeket. A dinamikus első lökhárító és a sárvédők adnak igazán értelmet a külsőnek, és bátran mondható, hogy ez a koncepció minden szempontból maga az újjászületett BMW 2002 Turbo.

BMW 2002 Hommage aranyozott fényszórók

Az autó 2016-ban már a Mazda Raceway Laguna Seca nevű versenypályáján is kiállításra került, ahol megkapta a középső színpadot. A Turbomeister az eredeti 2002 Hommage koncepciójának egy kissé tuningolt, továbbfejlesztett változata, tehát igazából olyan, mintha egy BMW M2 bőrébe bújt volna, főként miután közös az alvázuk és erőforrásuk is, a soros hathengeres, ikerturbós, 370 lóerős motor.

BMW 2002 Hommage koncepció beltere

Azonban a Turbomeister testét középen egy szénszálas sáv osztja ketté, ami olyannyira eszelős, mint amennyire feltűnő, a Turbomeister feliratok pedig az autó fedelét, sárvédőit és hátsó lökhárítóját díszítik. A kasztni alatt meglehetősen nagy gumiabroncsok vannak, az autó szélességét pedig az eredeti BMW 2002 inspirálta, a vesék melletti fekete sáv pedig az E10-es arcát idézi.

BMW 2002 Hommage hátsó spoiler turbo felirattal

A jármű elejének többi része visszatekint a 2002-re, azonban a tömeg által imádott „OBRUT” feliratnak, amit a sofőrök könnyen láthattak a visszapillantó tükörbe nézve, nyoma veszett az első spoilerről, ugyanis a német kormány fölöslegesnek ítélte. Hátulját nézve tovább folytatódnak a referenciák, négyszögletes lámpatestek sorakoznak, amik jelen vannak minden eredeti BMW 2002-n. A lámpatestek körül megfigyelhetők az aerodinamikai elemek, mellyel kicsit a FIA Group 5-ös szériájára hasonlít.

FIA Group ötödik szériás BMW 320i Turbo

A hátsó spoiler a 2002-eshez méltón öleli körül a járművet, amivel a BMW dizájn csapata azt üzeni, hogy minden egyes részlet megtervezésénél tisztelettel voltak az eredeti BMW 2002-höz.

Forrás:

További autós hírek

Évát levetkőztették, protézissel kellett mankó nélkül járnia, pedig egyértelmű, hogy állapota végleges- tudta meg a 24.hu Több mint három hónapja…

Több százezer autós szembesülhet azzal, hogy a károkozói pótdíj miatt a normál tarifa másfél-kétszeresét, extrém esetben akár az ötszörösét számítják…

Komoly ütemben terjed a Neten egy, a 4-es számú főúton Debrecen irányából Szolnok felé közlekedő motorosról készült videó. Az aerodinamika…

Olyat gyakran látunk és posztlunk is, hogy a robogó, megkülönböztető jelzést használó mentőautó után bevágódnak és így próbálnak maguknak időt…

A tűz olyan reakciót váltott ki a kocsiból, amire nem lehetett előre számítani – írja az origo. Az alábbi videót…

Kapcsolódó írások

McLaren F1 a levegőben
2018. november 30.
A 90-es évek legendája feltöltés nélkül utasította maga mögé a világot, 627 lóerős motorja és pihekönnyű kasztnija lehetővé tette a hihetetlen rekorddöntést!
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja