2021. október 05. | 15:56

Ez lehet a gyártó utolsó olyan európai modellje, amit nem villanyosítanak a japánok.

A Honda most először hivatalosan is elismerte az új Civic Type R fejlesztését, megerősítve, hogy a VW Golf R riválisának következő generációja 2022-ben kerül forgalomba. A japán márka még nem erősítette meg a premier pontos dátumát, de úgy tűnik, hogy az autó lassan készen áll a sorozatgyártásra, nem lenne meglepő, ha jövő év elején kerülne sor a leleplezésre.

Az új Civic Type R külsőleg nem fog radikálisan elütni az elődjétől. A karosszériaforma a nagy hátsó szárnnyal ismerős lehet, míg a jellegzetes, hármas kipufogóvég és a piros Brembo féknyergek az autóban rejlő teljesítményre tesznek utalást. Az autó Michelin Pilot Sport 4 abroncsokon gurul.

A Honda a műszaki részletekről még nem akart beszélni, de az új modell várhatóan ugyanazt a 2,0 literes, turbófeltöltős soros négyhengerest használja majd, mint a leköszönő széria, valószínűleg úgy hangolva, hogy a jelenlegi 320 lóerőnél és 400 Nm-es nyomatéknál valamivel többet produkáljon. Ez lehet a gyártó utolsó olyan európai modellje, amit nem villanyosítanak a japánok. Az már megerősítést nyert, hogy hatfokozatú kézi váltóval kínálják majd az újdonságot, bár opcionálisan egy duplakuplungos automata váltó is bekerül a választékba.

Az Autocar ugyanakkor megjegyezte, hogy egyes feltételezések szerint az NSX szupersportkocsihoz hasonló hibrid hajtásláncot használhat az új Civic Type R. Ott a 3,5 literes, V6-os duplaturbós motor három villanymotorral egészül ki. Ez esetben az elsőkerék-meghajtás helyébe a négykerékhajtás lépne.

Honda

Autocar