2020. december 01. | 15:20

Az E-GMP padlólemezre 12 teljesen új elektromos autót építene 2025-ig a gyártó.

A Hyundai-Kia konszern online mutatta be a 4-5 évig fejlesztett, E-GMP (Electrical Global Modular Platform) platformot, mely 2021 elejétől csak tisztán elektromos járművek alapját képezi majd. Már meglévő modelleket nem húznak erre a padlólemezre, 2025-ig 23 elektromos új autót tervez a gyártó, ebből 11-12 lenne E-GMP alapú.

Szabadidő-autók és személyautók is érkezhetnek E-GMP alapokon különböző tengelytávval a C-szegmenstől egészen az 5 méteres hosszúságú autókig. A minimum 50 kWh-s akkucsomagot még közelebb helyezték a földhöz, kompaktabb invertert, motort, klímát és hőszivattyús megoldást kapott a két- és négykerékhajtásra is képes rendszer, melynek teljesítménye 70 és 200 kW között alakul majd típustól függően.

A rendszer 400 és 800V-ra van kialakítva, így akár 18 perc alatt 80%-ra lehet tölteni az akkucsomagot, 5 perc alatt 100 kilométernyi elektromos áramot pumpálhatunk bele. A konszern szerint 500 kilométeres hatótávval lehet számolni a long range modellek esetében, és persze az autóról tudjuk működtetni elektromos berendezéseinket is, akár bevonva az autót egy ház elektromos rendszerének üzemeltetéséb és, energiatárolásába.