2020. február 13. | 15:04

Koji Sato, a Lexus elnöke kijelentette, hogy az autógyár 2020-ban bemutatja első önvezető rendszerét.

A múlt héten közzétett beszédében Koji Sato elmondta, hogy a Lexus rendszere csupán segítség, a járművezetőnek továbbra is figyelnie kell az utat és vészhelyzet esetén át kell venni az irányítást. Ez azt jelenti, hogy a rendszer a SAE skála 2. szintjén helyezkedik el az önvezetés szempontjából. A végcél egy ötös szintű autó, azaz olyan, amely képes minden helyzetben önálló döntést hozni és így nincs szükség emberre a kormány mögött.

A Lexus fejlettebb önálló vezetési rendszereket fog kínálni a hamarosan elérhető frissítések révén, amint a technológiára vonatkozó előírások és társadalmi elfogadottság megérik erre.

A gyártó várhatóan bemutatja első önvezető rendszerét zászlóshajójában az LS  szedánban.

A japánok egyébként az LS + koncepcióautóban már 2017-ben megvillanthatták ezt a technológiát, amely egy autópályára tervezett self-driving rendszert foglalt magában és Highway Teammate névre hallgat.

Anno elmondták a fejlesztők, hogy ez a rendszer képes koordinálni az autót a felhajtótól a lehajtóig szinte minden szituációban, beleértve a forgalom ritmusának felvételét, a sávtartást, a sávváltást és az előzést. Más gyártók is kínálnak hasonló rendszereket, eddig a Cadillac Super Cruise a legfejlettebb, a Cadillac rendszere azonban csak az autópályákon működik, ahol elegendő adat áll rendelkezésre.

A Lexus anyavállalata, a Toyota a saját önvezető rendszerén dolgozik, melynek egy részét nyáron, a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékok során be is mutatnak.