2020. április 24. | 13:45

Zoom zoom zoom.

Az autó szerelmeseinek régi mondása szerint a Mazda Miata „a válasz mindenre”. Ha valaki egy szórakoztató és egyben megbízható sportautót keres, amely könnyen szerelhető és alkatrészei sem kerülnek egy vagyonba, akkor nehezen találna jobbat egy MX-5-ös Mazdánál.

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Tekintsünk kicsit előre a jövőben. Mi lesz vagy mi lenne a helyzet akkor, ha a benzin már nem lesz elérhető mint hajtóenergia-forrás, és benzinkutat is nagyjából olyan nehéz lenne találni, mint mondjuk manapság egy régi lemezboltot. A válasz a felvázolt helyzetre nem más, mint a Mazda Miata átalakítása elektromos hajtásláncúvá.

Ez a probléma bizonyára megfordult másnak a fejében is, aki még hosszú ideig magáénak szeretné tudni szeretett Miatáját. Sőt, nemrég egy, az Egyesült Királyságban működő, elektromos átalakító társaság megvalósította a fent leírt elképzeléseket és EV-t csinált egy második generációs MX-5-ből. A társaság neve Zero EV, YouTube csatornájukon a hónap elején tettek közzé egy videót, mely dokumentálja, ahogy egy sárga színű NB MX-5-ből elektromos hajtású lesz. A Zero EV, mivel egy erre szakosodott cég, nyilván mindenféle alkatrészük megvan ahhoz, ami egy ilyen folyamathoz szükséges. Rengeteg olyan elemmel rendelkeznek, amelyek kompatibilisek más gyártó termékével, járművével.

Ez az NB Miata valószínűleg nem fogja megváltani a világot az alkatrészek listájával, de azért lássuk csak, mi van benne: egy Netgain Hyper9-es hajtómotor, nagyjából 120 lóerővel és 217 newtonméter nyomatékkal. Az egységet 10 darab 2,6 kWh-s akkumulátor táplálja, ezek az LG Chem gyártmányai. A hűtésről a Zero EV saját fejlesztésű folyadékhűtő szettje gondoskodik.

Összehasonlításképp, ez a 26 kWh valójában több mint amit anno az Mk1-es Nissan Leaf kínált. A modulok súlya egyenként nagyjából 12 kg. Mivel tíz darab ilyen akksit szereltek az autóba, nagyjából 120 kg akkumulátor tömegnél meg kell állnia ennek az NB MX-5-nek.

A Zero EV-nél nem azt várják, hogy mindenki rajongjon ezért az átalakított MX-5-ért. Sőt, azt sem szeretnék lemodellezni, hogy most akkor mindenkinek ezt az eljárást kell követnie ahhoz, hogy a jövőben minél tovább fenntartható legyen saját kis roadsterük. Csupán egy alternatívát mutatnak be az elkövetkezendőkre nézve, olyan emberek számára, akiket esetleg érdekel kedvenc sportautójuk „jövőbiztossága”.