Igazunk lett: Jön a hátsókerekes R8!

Közzétéve:
2017-09-13, 22:26

Frankfurtban bemutatkozott az első hátsókerék meghajtású Audi! Remélhetőleg ez a hajtáslánc további típusokban is beköszönhet a márkán belül.

Audi R8 hátsókerékhajtás

Kontrasztos fehér-fekete festés, nincs túltolva

2016 végén a Quattro GmbH-t, azaz az Audi teljesítmény orientált részlegét átnevezték Audi Sportra. Ez akkoriban érdekes lépésnek tűnt, de majdnem egy év után már minden világos. A legújabb R8 a jól megszokott Quattro rendszer helyett már csak hátul kapar. A széria neve RWS, vagyis Rear Wheel Series. A név is arra utal, hogy érkezhetnek majd még ingolstadti gépek hasonló hajtáslánccal.

R8 RWS audi

Szívó V10, hátsókerék hajtás csak jó lehet az R8 RWS

Sajnos a jóból mindig kevés jut, mindössze 999 darabot szánnak a fogyasztóknak. A hátsó tengelyekre 540 nyerítő ló vágtat a már jól ismert szívó tízhengeres irányából, ami megegyezik a hagyományos Quattro adataival, viszont 70 lóerővel kevesebb a V10 Plus kiadásnál. Ami viszont jó hír, hogy az összkereket elhagyva nyertek az autó tömegén, illetve a mechanikai veszteség mértéke is kisebb. Összességében 50 kilogrammal nyom kevesebbet az RWS. A 0-100 3.7 másodperc a kupéban, míg a spyderben 3.8. Ez mindössze két tizedmásodperccel lassabb a Quattro-hoz képest. A német autópályákon pedig 320 km/h-ig nem szól bele a számítógép a végsebességbe. A hétfokozatú automata váltó érintetlen marad.

Audi R8 RWS matricaA piros csíkozás csak kívánság estén kerül az R8 tetejére

Kívülről is felismerhető lesz a ritka R8, matt fekete hűtőrácsokat és légbeömlőket kap, az igazán bevállalósak pedig egy piros csíkot kérhetnek a kupéra. Egy birodalmi rohamosztagos sisakjára emlékeztet a színelosztás. Széria felszereltség a fekete 19 colos felniszett, illetve a két sportülés az utasfülkében. Ezeket bőrrel és alcantarával lehet kérni, opcionálisan pedig kagylóülést szerelnek a helyükre.

Audi R8 belső

Ízléses belső, egyedül a manuális váltó hiánya fájó

Tény ami tény, a jelenleg futó R8 kínálatban ez lesz a legpuritánabb. Szép dolog lett volna az Auditól, ha az előző generációból átemelték volna még a manuális váltót, az igazi old school szupersportautó feeling kedvéért, sőt ezzel további kilókat lehetett volna spórolni. A limitált széria ára a Quattro kiadás alá fog beesni, 43 millió forint környékén.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Audi Driving Experience  - Audi R8
2018. október 26.
Az Audi Driving Experience túráján a Balatonfelvidék legszebb helyeit járhattam be öt újdonsággal: hörgő V10 és öthengeres győri rém, kulturált utazás az új X6 riválissal és az A6, A7 modellekkel.
A Quattro első 25 éve – Az ötlet
2017. február 15.
Az ötlet, az építők, a technika. Hogyan jutott el az Audi az Iltis-technológiától az RS4-ig?

További hírek