Igazunk lett: Jön a hátsókerekes R8!

Közzétéve:
2017-09-13, 22:26

Frankfurtban bemutatkozott az első hátsókerék meghajtású Audi! Remélhetőleg ez a hajtáslánc további típusokban is beköszönhet a márkán belül.

Audi R8 hátsókerékhajtás

Kontrasztos fehér-fekete festés, nincs túltolva

2016 végén a Quattro GmbH-t, azaz az Audi teljesítmény orientált részlegét átnevezték Audi Sportra. Ez akkoriban érdekes lépésnek tűnt, de majdnem egy év után már minden világos. A legújabb R8 a jól megszokott Quattro rendszer helyett már csak hátul kapar. A széria neve RWS, vagyis Rear Wheel Series. A név is arra utal, hogy érkezhetnek majd még ingolstadti gépek hasonló hajtáslánccal.

R8 RWS audi

Szívó V10, hátsókerék hajtás csak jó lehet az R8 RWS

Sajnos a jóból mindig kevés jut, mindössze 999 darabot szánnak a fogyasztóknak. A hátsó tengelyekre 540 nyerítő ló vágtat a már jól ismert szívó tízhengeres irányából, ami megegyezik a hagyományos Quattro adataival, viszont 70 lóerővel kevesebb a V10 Plus kiadásnál. Ami viszont jó hír, hogy az összkereket elhagyva nyertek az autó tömegén, illetve a mechanikai veszteség mértéke is kisebb. Összességében 50 kilogrammal nyom kevesebbet az RWS. A 0-100 3.7 másodperc a kupéban, míg a spyderben 3.8. Ez mindössze két tizedmásodperccel lassabb a Quattro-hoz képest. A német autópályákon pedig 320 km/h-ig nem szól bele a számítógép a végsebességbe. A hétfokozatú automata váltó érintetlen marad.

Audi R8 RWS matricaA piros csíkozás csak kívánság estén kerül az R8 tetejére

Kívülről is felismerhető lesz a ritka R8, matt fekete hűtőrácsokat és légbeömlőket kap, az igazán bevállalósak pedig egy piros csíkot kérhetnek a kupéra. Egy birodalmi rohamosztagos sisakjára emlékeztet a színelosztás. Széria felszereltség a fekete 19 colos felniszett, illetve a két sportülés az utasfülkében. Ezeket bőrrel és alcantarával lehet kérni, opcionálisan pedig kagylóülést szerelnek a helyükre.

Audi R8 belső

Ízléses belső, egyedül a manuális váltó hiánya fájó

Tény ami tény, a jelenleg futó R8 kínálatban ez lesz a legpuritánabb. Szép dolog lett volna az Auditól, ha az előző generációból átemelték volna még a manuális váltót, az igazi old school szupersportautó feeling kedvéért, sőt ezzel további kilókat lehetett volna spórolni. A limitált széria ára a Quattro kiadás alá fog beesni, 43 millió forint környékén.

További autós hírek

Olvasónk küldött videót arról, hogy a 18. kerületben, ma, koradélután, a Szálfa utcában őt és az előtte haladó autót majdnem…

A 49 éves linzi nő november 18-án több balesetet okozott, majd a sokadik esetnél sikerült megfékeznie az utca emberének, de…

Kigyulladt egy kisteherautó utastere és raktere a 20. kerületi Helsinki úton, a Torontál utcánál hétfőn 14 óra magasságában. A fővárosi…

Jól látni, hogy a sárga jelzésnél ér a sínre kb. a Citroen, majd a következő pillanatban oldalról hatalmas sebességgel telibevágja…

Nem elég a pénzbírság, börtönbüntetést szeretne a német kormány a baleseteket fotózóknak, videózóknak – írja a totalcar.hu A német autópályákon…

Kapcsolódó írások

Audi Driving Experience  - Audi R8
2018. október 26.
Az Audi Driving Experience túráján a Balatonfelvidék legszebb helyeit járhattam be öt újdonsággal: hörgő V10 és öthengeres győri rém, kulturált utazás az új X6 riválissal és az A6, A7 modellekkel.
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban