Ilyen, amikor játszanak a németek! Jön a Mercedes-AMG GT S Roadster

Frissítve:
2018-09-18, 21:58

Szereted a Mercedeseket? Oda vagy a lóerőkért? Imádod, amikor a szél borzolja a hajad? Akkor neked való az új Mercedes-AMG GT S Roadster!

A Mercedes-AMG GT S Roadster ugyanazt a négyliteres ikerturbós V8-as motort kapta, mint ami az AMG GT modellcsalád többi tagját is hajtja. Ez a motor 515 lóerőre (384 kW) és 670 Nm nyomatékra képes 1900-5000-es fordulatszámon, amit egy hétfokozatú duplakulplungos sebességváltó (DCT) közvetít a kerekek felé. Csak a miheztartás végett, ez 46 lóerővel több annál, mint amire a GT Roadster képes, de 35 lóerővel kevesebb a GT C Roadster maximális teljesítményénél. 

Mercedes-AMG GT S Roadster

A GT-család meglehetősen népes, van kupé változat a GT, a GT S, a GT C, a GT R-ből, szedán verzió az 53 GT, a 63 GT és a 63 GT S-ből, ám a roadster kivitel eddig csak a GT és a GT C modellek kiváltsága volt, amihez most csatlakozik a GT S Roadster is.

Mercedes-AMG GT S Roadster nyitott tetővel

A GT S az 515 lovas erőforrással álló helyzetből 3,7 másodperc alatt gyorsul fel 96 km/órára, ami csak 0,1 másodperccel lassabb a csúcsot jelentő Mercedes-AMG GT C Roadsternél, az alap GT Roadsternél ugyanakkor 0,2 másodperccel gyorsabb. Az autó végsebessége is imponáló, 309 km/óra, ez pedig csak 6 km/órával múlja alul a GT C teljesítményét.

 Mercedes-AMG GT S Roadster sárga színben

Ezek az adatok jól mutatják, hogy a németek milyen precizitással lőtték be az GT S Roadstert a két másik változat közé, hiszen vezethetőség és a teljesítmény terén alig van a három autó között különbség.

A Mercedes-AMG GT S Roadster teljesítményéhez több elem is hozzájárul. Ilyen a hátsó reteszelő differenciálmű, az adaptív sportfelfüggesztés, az alumínium lengőkarok, a nagy teljesítményű, 390 mm-es első és 360 mm-es hátsó kompozit fékrendszer, valamint a hatdugattyús első, valamint az egydugattyús hátsó féknyereg.

Az alapmodell (GT) négy menetdinamikai üzemmódjához képest itt öt lehetőség közül választhat a sofőr, ugyanis bekerült a race-üzemmód is, ami keményebb löketet jelent, ha padlóig nyomják a gázt.

Mercedes-AMG GT S Roadster belső tere

A vezethetőség szempontjából fontos az autó 47/53 százalékos tömegeloszlása, természetesen a hátsó tengelyek javára. Az izmos roadster egyébként sem csúnya, de az elöl 19, hátul 20 colos könnyűfém-felnikkel még egy ilyen tank is képes légiesnek hatni.

A Mercedes-AMG GT S Roadsterre már nem kell sokat várniuk a tehetős rajongóknak, 2018 júliusától ugyanis rendelhető lesz Európában.

Forrás:

További autós hírek

Egy életveszélyes előzés végén ütközött érintőlegesen egy eddig ismeretlen jármű egy Seattal Egyházasrádóc közelében, pénteken hajnalban – írja a 112…

A parkolásvizsgálat 2020. január 23. és február 6. között zajlik, összesen két napig 6 órától 20 óráig.  Kőbányán, a Kőér…

Az utóbbi napok ködös időjárása nem kicsit nehezítette meg a közlekedést. Városon kívül még durvább volt a helyzet. Kaptunk ma…

Egy hét múlva, január 31-én érvényességüket vesztik a korábban vásárolt éves autópálya-matricák. Január 31-én 2,5 millió éves autópálya-matrica jár le,…

A Tamási és Szakály között történt balesetben súlyosan megsérült annak a teherautónak vezetője, aki a 65-ös főúton hajtott egy lakatlan…

Kapcsolódó írások

2019. január 23.
Elegáns külső, komfortos belső, maximális menetteljesítmények. A Mercedes ikonikus roadster-szériája ezeket a tulajdonságokat egyesíti már több, mint 50 éve!
Mercedes-Benz, W113, 280 SL, meggyvörös, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. július 21.
1963-ban a Mercedes bemutatta a W113-as sorozat első tagját, a 230 SL-t. A széria olyan nagy sikernek örvendett, hogy 4 évvel később már a 3. generációs modell rótta az utakat. Ő az 1967-es Mercedes 280 SL
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Mercedes W108 Eurowise tuning
2019. december 25.
Az Eurowise megépítette a világ talán legextrémebb S-osztályát: német kasztni, amerikai V8, hot rod stílus, airride. Sokkoló, de legalább annyira lenyűgöző.