A márka egyik legsikeresebb modellje lett a Fiat 126, Lengyelországban pedig csak nem az ezredfordulóig gyártásban volt. A modellből nem kevesebb, mint 4,6 millió darabot gyártottak és főleg a lengyel autópiacon hatalmas slágernek számított. Olaszországban nem volt akkora sikere, mint a korábban gyártott Fiat 500-as modellnek, így ott körülbelül 1,3 milliót értékesítettek belőle.

Fiat 126 Vision és a régi modell egymás mellett egy országúton féloldalról

Alapjának egyébként pont a Fiat 500-as számított, hiszen mindkettőt farmotorosra és hátsókerék-meghajtásúra tervezték. Eredetileg teljesen ugyanaz volt az olasz és a lengyel gyártmány, később azonban elkezdődtek a módosítások, de amiben már az elején különbözött, hogy valamivel nagyobb volt a hasmagassága, és más volt a hátsó hűtőrács is. Az akkori keleti blokk legnépszerűbb autóját több tagállamba is importálták, többek között Magyarországra is, ahol szintén nagyon kelendő volt.

Fiat 126 Vision egy eső utáni városi aszfalton, féloldalról

A 2000-es évek után gyakorlatilag évről évre egyre kevesebb lett belőle, mára pedig egészen kivételes alkalom látni a magyar utakon. Most viszont egy nemzetközi dizájnstúdió megcsinálta úgy, mintha napjainkban mutatnék be, mint a legendás széria visszatérő modern változatát. A Fiat 126 Vision koncepció minden külső részletében olyan, mint a régi, csak épp egy tisztán elektromos jármű lett. LED-es fényszórókat és modern, lekerekített formatervet kapott.

Fiat 126 Vision és a régi modell egymás mellett egy futurisztikus aluljáróban

Sokak szívét megdobogtatná ez a modell akkor, ha napjainkban tényleg kigurulna a Fiat gyárból ez a 126-os Vision modell. Mindenesetre kíváncsi lennék arra, hogy mennyire lenne nagy kereslet a modell iránt. 

Ha érdekelnek a klasszikus modellek és a szociautók, nézd meg ezt a bemutatót, amelyben Lada és Trabant is szerepel többek közt. Amennyiben a videó nem indulna el, ezen a linken érheted el.