2021. február 23. | 16:34

Online rántották le a leplet az új Mercedes-Benz friss modelljéről.

Bemutatkozott az új Mercedes-Benz C-osztály, amely a márka modern arculatába illő dizájnját kapta. A megszokott hűtőrács jelenik meg a központi csillaggal, az Avantgarde kivitel esetében még több díszítőelemet találunk, az AMG Line gyémántmintás hűtőrácsot kap. 4751 mm-es hosszúságukkal és 1820 mm-es szélességükkel a Limuzin és T-Modell is túlnőtt elődjén, a tengelytáv 25 mm-rel növekedett, 2865 mm-re. A légellenállási együttható változatlanul 0,24 a szedán és 0,27 a kombi modellek esetében.

A beltérben az S-osztályból ismerős elrendezést kapjuk, a műszerfal és a központi kijelző hat fokkal a sofőr felé fordul, a kormány mögötti digitális műszercsoport 10,15 és 12,3 colos kivitelben kérhető, a középső érintőképernyő 9,5 és 11,9 colos méretben választható. A C-osztály az MBUX központi rendszer második generációját kapja beszédvezérléssel, online kapcsolattal, zene streaming szolgáltatással, valamint opcionálisan színes, szélvédőre vetítő head-up display is elérhető, sőt, ujjlenyomat-olvasóval is védhetjünk személyes adatainkat.

A motortérben kizárólag négyhengeres erőforrásokat találunk lágy hibrid rásegítéssel. A két változó geometriájú, vízhűtésű turbófeltöltővel kiegészült OM 654 M dízelmotor 265 lóerős teljesítményéhez akár 20 lóerőt tesz hozzá a 48V-os rendszer. A 94,3 milliméteres löket a korábbi 1950-ről 1992 köbcentire növeli a hengerűrtartalmat, a befecskendezési nyomás pedig 2500-ról 2700 barra növekedett. A 220 dízel 200 lóerőt és 440 Nm nyomatékot, míg a 300d jelzésű C-osztály 265 lóerőt és 550 Nm nyomatékot teljesít.

Az M 254-es négyhengeres, turbós benzinmotor kettős megfúvású turbófeltöltőt kap, az overboost funkció révén a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszik. A C 180, C 200 és C 200 4MATIC 1496 köbcentis motorjai 170, 204 lóerőt teljesítenek, míg a C 300 és C 300 4 MATIC 258 lóerőt és 400 Nm-t szabadítanak az aszfaltra. A 9G-TRONIC automata váltó minden motorváltozatnál az alapfelszereltség része.

A konnektoros változat kétliteres, turbós, 204 lóerős benzinmotorja mellé egy 129 lóerős elektromotort helyeztek, így a rendszer összteljesítménye 313 lóerő és 550 Nm is lehet. A házon belül fejlesztett negyedik generációs akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, mellyel akár 100 kilométeres tisztán elektromos hatótáv is elérhető, az opcionális 55 kW-os DC töltéssel 30 perc alatt fel lehet tölteni az akkucsomagot.

A futómű elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással funkcionál, opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a plug-in hibrid modellek esetében szériafelszereltségnek számít hátul a légrugózás. Bepipálható az extralistán a hátsókerék-kormányzás is: a hátsó kerekek 2,5 fokos elfordulása 43 centiméterrel, 10,64 méterre csökkenti a fordulókört.

A C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbe.