2020. június 18. | 13:30

Az egyik fő rivális, a frissített BMW M5 éppen csak bemutatkozott, de nem váratott magára sokat a faceliftes csúcs E-osztály leleplezése sem.

A Mercedes-Benz E-osztály aktuális generációját (W213) a 2016-os Detroiti Autószalonon mutatták le. Elérkezett az idő, hogy idén tavasszal megkapja a szokásos gyártásközi ráncfelvarrását, de akkor még nem mutatták be a típus csúcsverzióinak frissített kiviteleit. Mindössze egyetlen nappal a fő rivális BMW M5 megérkezését követően végre azonban itt vannak az E-osztály faceliftes csúcsmodelljei is.

A megújult Mercedes-AMG E63 is megkapta az új full-LED MultiBeam fényszórókat elöl-hátul, amely a márka legfrissebb arculatához tartoznak, valamint átformálták a hűtőrácsot és a lökhárítókat is. Kapott az autó egy új 20 colos ötágú felnigarnitúrát és három új fényezés is választható ezentúl. Mostantól Graphite Grey, Cirrus Silver és Brilliant Blue nevű színekben is pompázhatnak a típus legvadabb verziói.

A beltérben újdonság az átszabott érintőgombos sportkormány, továbbá megtalálható a fedélzeten a legújabb MBUX infotainment rendszer is. Átdolgozták az autó futóművét és rendelhető lett az AMG Dynamic Plus nevű csomag, aminek a segítségével drift-üzemmódba is átkapcsolható az összkerékhajtás. Ez hasonlatos a BMW M5-ben is megtalálható rendszerhez, ahol az alapból négykerék-meghajtású autó gombnyomásra hátsókerekessé válik, ha a tulajdonosnak huligánkodni támadna kedve.

A megújult E-osztály három AMG kivitelben kapható, van az E53 4MATIC+, az E63 4MATIC+ és a legerősebb E63S 4MATIC+. Az E53 orrában egy 3,0 literes soros hathengeres motor duruzsol 435 lóerős teljesítménnyel és 520 Nm-es forgatónyomatékkal. A százra gyorsulást 4,5 másodperc alatt abszolválja, végsebessége 250 km/h, ami az opcionális AMG Driver’s Package bepipálásával 270 km/h-ra nő. Aki ezekkel a menetteljesítményekkel nem lenne elégedett, választhatja az E63-at.

Az erősebb modell orrában már nem 6 hengeres, hanem egy 4,0 literes V8-as erőforrás van, teljesítménye 571 LE, maximális forgatónyomatéka pedig 750 Nm. Ezen impozáns adatok 3,5 másodperces gyorsulást és 300 km/h-s végsebességet (AMG Driver’s Package) tesznek lehetővé. Aki a csúcsok csúcsát keresi, számításait a 612 lóerős és 850 Nm-t felvonultató E63S modellben fogja megtalálni, amely 3,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

Miután a csúcs E-osztály elérhető kombi karosszériával is, meg kell említeni, hogy azok gyorsulása 1 tizedmásodperccel rosszabb a szedánokénál. A megújult legerősebb modellek forgalmazása csak 2020 év vége felé kezdődik itthon, ennek megfelelően hazai árak még nem ismeretesek. Kiindulási alapot a németországi árak jelenthetnek, ott az E63 113 ezer euróba (39 millió Ft), az E63S pedig 125 ezer euróba (41 millió Ft) kerül, a kombik 3 ezer euróval (1 millió Ft) drágábbak.