csütörtök - 2022. december 08.
2.5 °C
erős felhőzet
alapjarat.hu logo
95 640 Ft
100 683 Ft
D 700 Ft
fuel prices icon fuel prices icon

Íme az új Mercedes-Benz E-osztály

2020. március 03. | 11:56

Digitális sajtótájékoztatón rántották le a leplet a Mercedes legnépszerűbb modelljéről.

A 2020-as Genfi Autószalon a koronavírus miatt elmaradt, így nekünk is az irodában ülve kell végighallgatni a gyártók digitális sajtótájékoztatóit. A Mercedes-Benz Stuttgartból jelentkezett be, hogy lerántsa a leplet a legújabb E-osztályról és a CLA 250e Shooting Brake plug-in hibrid modellről, mely a kompakt szegmens elektromos hajtáslánccal rendelkező palettáját erősít tovább az új PHEV GLA és CLA Coupé mellett. A sportos kombi közel 70 kilométeres hatótávra lesz képes tisztán elektromos üzemmódban és AC, illetve DC töltéssel is tudja majd magába szívni az áramot. Egyelőre ennyit árultak el róla.

Természetesen az új E-osztály is elérhető lesz plug-in hibrid erőforrásokkal, legyen szó benzines vagy dízel változatokról, összesen 7 PHEV-ről beszélhetünk a szedán és kombi változatok esetében, amik hátsó- vagy összkerékhajtással is kérhetők lesznek. Az alap 4 hengeres modelleknél is elkerülhetetlen az elektrifikáció, hiszen ezek mindegyike legalább egy 48V-os rendszerrel lesz megtámogatva.

A modern Mercedesek, számomra kevéssé karakteres full-LED vagy MultiBeam LED fényszórói jelennek meg elöl-hátul, átformált hűtőrács és lökhárító mutatkozik az új E-osztályon. A vezetéstámogató rendszerek legújabb generációit sorakoztatja fel, az MBUX multimédiás rendszer is kap egy frissítést, mindez a 12,3 vagy 10,25 colos kijelzőkön tud megjelenni.

A Mercedes-AMG E 53 4MATIC+ modellről közöltek egyelőre technikai adatokat: a 3.0 literes soros hathengeres motor turbófeltöltővel és elektromos kompresszorral lesz kiegészítve. Ennek köszönhetően 435 lóerőt teljesít 520 Nm mellett, az opcionális EQ Boost indító generátor rövid időre, de további 250 Nm-t és 22 lóerőt tud hozzáadni a teljesítményhez, egyébként pedig 48V-os rendszerként is üzemel. Az adaptív felfüggesztés mellett egy duplakuplungos, úgynevezett Speedshift váltót kapunk, így 4,5 másodperc alatt érhetjük el a százat, a végsebesség pedig 250 km/h-ban van maximalizálva, némi felárért ez 270-re is kitolható.

Újabb gépszörnyek jelentek meg a magyar utakon az éj leple alatt A BMW online közvetítésben mutatta be az i4 elektromos koncepcióját

Mások ezt olvassák

Kérek még hírt!