2018. május 16. | 18:00

A BMW „M” versenycsomagja számos extrát hordoz magával, de itt az élő példa arra, hogy ezt még tovább is lehet fokozni!

Társszerző: Hajas Imelda

Sok kicsi sok jóra megy, vagyis: az életben az apró, de mégis jó dolgok keveréke együttesen egy még jobb elemet válthat ki, de a legfontosabb kérdés az, hogy vajon át lehet-e ültetni ezt az elgondolást egy már eleve módosított BMW-re, amin további fejlesztéseket szeretnének végezni?

Nem csak egyfajta vér folyik az M4 GTS ereiben!

A válasz igen, a példa erre pedig az IND, ahol az M versenycsomaggal (vagyis számos extrával) rendelkező M4-es klubverseny-változatból apró, ízléses változtatásokkal egy még vadabb szörnyet kreáltak, ami kérdés nélkül helyt áll a versenypályákon is. A világ szinte minden táját magával hordozza, van benne egy kis Olaszország, egy kis Németország, egy kis angol vér, de nem szabad megfeledkezni az amerikairól sem. Abban bizonyára te is egyetértesz, hogy a jó munkához és a hibátlan végeredményhez elengedhetetlenek a jó alapok, az IND esetében a bázis a BMW M4 GTS volt. Azért is nagyszerű, mert meg van benne minden, ami beteljesíti egy igazi sofőr álmát és akaratát: kitűnő vezethetőség, hatalmas erő és a továbbfejlesztett gyári erőforrás.
OEM hátsó szárny az M4 GTS-en

Elsőként néhány OEM BMW alkatrész (például a hátsó szárny) megvásárlására kötelezték el magukat, de nem szerették volna túlzásba vinni az ilyen elemek applikálását, nehogy az építmény elbillenjen egy másik irányba és az F82 M4-es dobogós helyezésű külseje rosszabb kinézet felé haladjon. Ez volt az oka annak is, hogy nem csak a német alkatrészek után nézelődtek, hanem nyitottak voltak más országok fejlesztéseire is.
A Porsche 911 GT3 RS „Ultraviolet” fényezése ihlette az M4 színét

Nos, a változtatások a GTS színénél el is kezdődnek és valószínűleg te sem tudtad könnyen levenni a szemed a Porsche 911 GT3 RS ihlette „Ultraviolet” fényezésről, hiszen rendkívül egyedi. A karbonszálas elülső lökhárító egyenesen Japánból érkezett a 3D Design-tól, alá pedig egy IND-fejlesztésű splittert szereltek a leszorítóerő növelése végett.
BBS felnik és Brembo GT fékrendszer a BMW M4 GTS-en

A németektől érkeztek a BBS FI-R kovácsolt felnik, melyek különlegessége, hogy kis kivágások vannak a küllőkön a minimális súlycsökkentés érdekében. Az elöl 265/30 R19-es, míg hátul 295/30 R20-as méretű Pilot Sport Cup 2-es abroncsok szolgáltatói a franciák voltak, azon belül a Michelin. Olaszéktól vásároltak egy 6-dugattyús Brembo GT fékrendszert GT monoblock féknyergekkel és 380 milliméteres Type III hornyolt rotorokkal. Ha felfüggesztésről van szó, az IND-nél csakis a KW jöhet szóba, így került az M4 kasztnija alá az állítható Clubsport lengéscsillapító szett, amit a videón is megtekinthetsz:
Természetesen a már említett Amerika is hozzájárult az átalakításokhoz, a Fall-Line Motorsports nevet viselő vállalat biztosított elemet az S55-ös motor olajhűtőjének számára. A jól mutató karbonszálas, kerámia bevonatú kipufogórendszert az Eisemann biztosította, azonban ahhoz, hogy a legtökéletesebb minőségű levegő áramoljon az égéstérbe az angol Eventuri szolgáltatott karbonszálas légszűrőt az M4 GTS számára.
A BMW M4 GTS motortere karbonszálas- és lila színű részekkel

Az autó az orránál fogva előre mutat hatalmas légbeömlő nyílásaival, a morcos tekintet hangsúlyozói a fligrán alakú tisztán LED-es fényszórók.

Ugyan, minek hátsó ülés az M4-be?

Az IND-nél valóban nagy figyelmet fordítottak a részletekre, mivel a karbonszálas légszűrő is, de még a BMW belterébe pakolt roll-bár is megkapta az „Ultraviolet” árnyalatot. A hátsó ülések és az egyéb hátsó elemek alumínium és karbonszálas részekkel lettek helyettesítve. És az első ülések? Hát, azok tulajdonképpen a BMW Németország raktárában lévő utolsó E46 M3 CSL darabok voltak és egyedi eljárással kellett őket a helyükre illeszteni.
A hátsó ülések ki lettek szedve, amik helyére már egy lila színű roll-bár lett szerelve

Az ajtópaneleket, a műszerfalat, a középkonzolt, valamint a BMW Motorsports M4 kormánykereket is mind minőségi Alcantara bőr borítja, de visszaköszönnek a karbonszálas részek, illetve a lila szín a varrásban, a trikolor biztonsági öv pedig véglegesíti a kirándulást a beltérben.
Az M4 belterében összhangban vannak a fekete és lila színek

Az a legjobb a tuningolásban, mint művészetben, hogy nem szab határt a tuner képzeletének, hiszen nagyjából bármit meg lehet valósítani, amit az ember kitalál, persze vannak anyagilag kedvezőbb és kedvezőtlenebb megoldások is. Neked hogy tetszik ez a megoldás? Forrás: