A Jaguar I-Pace nem teljesített jól a jávorszarvas teszten

Közzétéve:
2019-10-15, 10:11

Legalább nem borult fel, igaz?

Az autóipar egyik legnehezebb biztonsági tesztje, a tényleges ütközési teszteken kívül, a rettegett jávorszarvas teszt. Kétségtelen, hogy sok autógyártónak nagyon rosszul sikerült ez a próbatétel, ők még a szerencsésebbek, mert néhánynak egyáltalán nem sikerült teljesíteni.

Először egy kis történelem. A jávorszarvas próbának 1997-ig nem is volt neve, ekkor vallott csúfos kudarcot a Mercedes-Benz A osztály. Annak a képei bejárták a világot, a sofőr szerencsére sérülés nélkül megúszta. Ő elmondta, hogy a teszt célja az volt, hogy kiderítsék az autó biztonságosan ki tud-e kerülni egy hirtelen elé kerülő akadályt, például egy jávorszarvast.

Ez a kifejezés pedig rajta maradt, több mint 20 év elteltével még mindig feladja a leckét a gyártóknak. Nehezebb mint gondolnád, ugyanis adott sebességgel kell kikerülni egy hirtelen megjelenő tárgyat vagy személyt.

Tehát, vissza a fenti videóhoz. Az unalmas törióra után jöjjön az izgi rész.

 A Jaguar I-Pace 2018-ban debütált és ez volt Európa első teljesen elektromos crossovere, amely teljesen jól használható és tavaly öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén. A jávorszarvas teszten viszont mondhatni, hogy elvérzett!

Igaz, hogy nem állt két kerékre mint a Toyota Rav4 és fel sem borult, viszont elütött néhány bólyát ami szintén sikertelen tesztnek minősül.

Jaguar I-Pace a jávorszarvas teszten, miközben elüt egy bólyát

A képsorokból látszik, hogy az I-Pace erősen alulkormányzott és nehéz. Több terelőt is elütött már a manőver elején, sőt utána sem tudott hibapont mentes maradni. Az alacsony súlypontja nem indokolja ezt a katasztrófális teljesítményt, pedig az autó úgy viselkedik mintha kétszer olyan nehéz lenne és rossz gumiabroncsokon futna.

Az I-Pace biztonsági rendszere szinte teljesen blokkolja a bal oldali kereket az eredeti kitérő manőver után. A legtöbb esetben az I-Pace még mindig egyenes vonalban halad az akadályok felé annak ellenére, hogy a kerekek már a veszély elkerülésének érdekében már irányban állnak. Ez pedig egyáltalán nem jó!

Kapcsolódó írások

Ez a sikk: Hyundai Kona 1.0 T-GDI – Teszt + Videó!
2018. szeptember 15.
A Hyundai Kona üde színfoltja a kompakt SUV szegmensnek: az tény, hogy megjelenése viszi a prímet, a belső már kevésbé látványos, azonban az 1.0 literes turbómotor ideális választás lehet a többnyire városban közlekedők számára
KIA KCeed
2019. június 07.
A csapotthátú, a kombi és a sportos puttonyos mellé érkezik a terepesített Kia Ceed

További hírek