Az új Toyota RAV4 megbukott a független jávorszarvas teszten

Kozma Ádám
Közzétéve:
2019-09-18, 10:06

A svéd Teknikens Värld jávorszarvas tesztjén elvérzett a Toyota RAV4, nem ment az irányváltás.

A svéd Teknikens Värld autós újság kíméletlenül letesztelte az új Toyota RAV4 modellet és arra jutottak, hogy a legutóbbi Hilux sikertelen tesztje után az SUV sem kezeli igazán jól a hirtelen irányváltásokat. A svéd teszt első komolyabb áldozata 1997-ben volt, az akkor debütáló A-osztály, ami erősen borulékonynak bizonyult. Az eredménynek köszönhetően széles körben kezdtek terjedni a menetstabilizáló technológiák.

Az új RAV4 alapvetően biztonságos autó, remek felszereltséggel. Kiváló termék lett, ahogy ezt a fenti tesztünkben is láthattátok. Az eredmény nem csoda, hiszen a világ legnagyobb autógyártójának SUV-je nem lehet középszerű. Azonban a svéd újság tesztje alapján, a menetstabilizáló rendszer nem tökéletesen áll a helyzet magaslatán, az autó gyakran két kerékre emelkedik, túlkormányzott lesz és pattogni is kezd.

Toyota RAV4 2019 jávorszarvas teszt

A tesztről tudni kell, hogy a manőver elvégzéséhez szükséges tempó 70 km/h kell legyen, a RAV4 pedig csak 68 km/h mellett volt képes hibátlanul abszolválni a bóják által megszabott utat. Csak, hogy legyen összehasonlítási alap, a konkurens Nissan Qashqai 84 km/h-val, a Kia Sorrento 78 km/h-val tudta teljesíteni a manővert.

Erik Gustafsson a Toyota Svédország PR és kommunikációs igazgatója nem hagyta szó nélkül az újságírók véleményét: „A Toyotánál vásárlóink biztonsága az első számú prioritás, ennek érdekében fejlesztés közben szigorú teszteknek vetjük alá termékeinket. A mi akadályelkerülési tesztjeink minden globális mércének megfelelnek, és 2016 óta még fejlesztettük is ezeket, hogy a Teknikens Värld követelményeit is magukba foglalják. A RAV4 fejlesztése során minden tesztet teljesített, a Teknikens Värld szarvastesztjét is beleértve.”

Bár a teszt eredménye eléggé egyértelműnek van beállítva, valójában attól, hogy egy autó nem hibamentesen teljesíti, nem jelenti azt, hogy rossz lenne. Ugyanakkor itt hamar kiderül, hogy egyes autók mennyire félelmetesen szörnyen reagálnak a helyzetre, mint az 1997-es A-osztály, a 2012-es Jeep Grand Cheerokee de a 2016-os Hiluxtól is frászt kap az ember ha nézi a videót. Az autók, amik borulásközeli helyzetbe kerülnek és csak a sofőr ügyességének köszönhetően nem az tetöjükön csusszannak be a célba, elgondolkoztatják az embert, hogy vajon mit képzeltek a gyáriak.

A RAV4 legnagyobb hibája, a túlkormányzottság, bár kívülről nézve ez inkább olyan mintha csak túl nagy ráhagyással dolgozna az elektronika, mindenesetre a kerék emelgetése miatt, autópályára kószáló Bambit nem szívesen kerülgetnék vele, igazából semmivel se.

Kapcsolódó írások

Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
2019. november 23.
2021-től kerülhet európai és USA piacra a Lexus első villanyosa, az UX 300e.

További hírek