Magyarország kedvenc pickupja: Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Közzétéve:
2018-11-21, 10:13

Akkora, mint egy elvetemült tank, ha én vezetem akkor tűnik igazán nagynak, mégis fülig ért a szám!

Többnyire nem érzem jól magam a pickupokban és szó ami szó, nem is a komfortérzetért vagy az élményautózásért vásárolja meg az ember. Valahogy mégis megvan a sajátos szépsége egy ekkora gépjármű vezetésének. Bár nem feltétlenül rendeltetésszerűen használtam, hiszen nem a szőlőföldre mentem ki, csupán egy kicsivel több mint 500 km-es utat tettem meg vele Budapestről Máriapócsra és vissza, valamint 3 napon át közlekedtem település és település között a TRACKWOOD alatt.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Az első Toyota Hilux 1968-ban gurult le a szalagról, a mai napig gyártásban van és folyamatos frissítések között éli életét a modell, jelenleg a nyolcadik kiadás fut. Az első generációtól az utolsóig minden tagja a sorozatnak könnyű haszongépjárműnek számít és jól is hozza az elvártakat. Nem szeretném túlmisztifikálni ezt a járgányt, hiszen semmi egetverően extra dolog nincs, amit tud, nem lát a jövőbe, nem nyalja fényesre a hátsód és még arra sem hallgat, hogy „HEY HILUX!”.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Ettől függetlenül a karosszéria és az alváz kialakítása miatt elmondhatja magáról, hogy páratlan a teherbírása, és roppant megbízhatóan tartós. Az immáron 50 éve élő modell már meghódította az Északi-sarkot, Izland vulkánjait és az Antarktiszt is. Nem utolsó sorban a Toyota a Dakar-rali keretei között is versenyeztette a hatalmas teherszörnyeteget, ahol dobogós helyeken végzett.

Toyota Hilux – a tank, ami mellett csak egy pötty vagyok

Külső megjelenése sem sejtet semmi egyebet azon kívül, mint amire való. Ez egy terepjáró, egy haszongépjármű nyitott platóval és szimpla vagy duplakabinnal megáldva. Ami különlegessé teszi, az a hatalmas rakodási kapacitása, a raktér hossza maximum 2315 mm, szélessége pedig 1575 mm. Az 1 tonnás maximum terhelés mellett, a felrakodott szállítani való helyén tartásában a platóba épített. behajtható horgok segítenek, sőt a gyártó acélpántokkal erősítette meg a plató ajtót. Egyébként nekem tetszik a Hilux agresszív megjelenése.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Robosztus külseje igazi erőt sugároz, bármilyen környezetbe szuszakolja be az ember, legyen szó hőségről és porról, vagy csontig hatoló hidegről és hóról, a Hiluxról elhiszem, hogy megbirkózik vele. Az autó egyébként tele van karakteres vonalakkal és sarkokkal, morcosan kacsintanak a 3D-s hűtőráccsal egybeépített LED-es első fényszórók. Valamint elég határozottak azok a kerékjárati szélesítések és dinamikus oldalsó ívek.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Ha közelebbről nézed, rájön, hogy mégis csak elég jól átvan gondolva design szempontból is ez a „kis” autó. Az övvonalon és az ablakkereteken végighúzott króm díszítés kifejezetten jól áll az egyébként tetőig sárosan is jól mutató autón. Talán keréktől tetőig sárosan fest a legjobban. A tesztelt járgány egy különleges, a Hilux 50 éves évfordulójára tervezett Toyota Hilux Invincible 50 Chrome Edition.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Ezzel a különleges kiadással akarta elérni a gyártó, hogy ne csupán tehergépjárműként tekintsenek a vásárlók a Hiluxra. Különleges és jól megkülönböztethető jegyekkel ruházták fel a tervező mérnökök, hogy felismerhető legyen, ezt jól jelzik a hatalmas króm bukócsövek, fellépők, a gallytörő rács és a kartervédőlemez. A szélesített kerékívek alatt ebben az esetben egy 18 colos könnyűfém felni gurul, az első ajtókon pedig az Invincible 50 embléma díszeleg. A plató fényezése műanyag burkolatot kapott, és az utastér küszöbdíszei is műanyagból készültek el.

Toyota Hilux – lehet, hogy bazi nagy, de tágasnak azért nem tágas

Az utastérre vonatkozóan barátaim és saját tapasztalatom alapján annyit tudok mondani, hogy pont annyira kényelmes, amennyire kell, de nem maradnak el a terepjárós hátrányok. Nálam egy duplakabinos verzió volt. A hátul utazók személyében egy normális testalkatú leányzót és egy, az átlagnál valamivel, de nem sokkal magasabb férfiút értek. Nos, Heni olyan kényelmesen utazott, hogy el is bóbiskolt probléma nélkül, Mátét azonban láttam ficeregni, nem is egyszer. Talán csak az mentette meg a lábteret a kicsinek minősítéstől, hogy annyira előre húzott üléssel, mint én, szerintem még senki nem vezetett pickupot, egy fél alsós osztály elfért volna még mögöttem!

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Ahogy beültem, elhelyezkedtem, végignéztem az autó belterén nem éreztem hiányérzetet, minden elég igényesen van kivitelezve, jó az anyaghasználat és átlátható a műszerfal. A Hilux kategóriáján belül az első, amiben elektronikusan vezérelt bólintás és pattogás csillapító van, ennek jelenlétét éreztük is, de volt eset földúton, amikor kifejezetten élveztük a pattogást hiszen mégis csak ki kellett próbálni ott is! A 7 colos infotaiment és minden belső elektronikai eszköz az egyszerűséget sugározza, nincsen egymillió funkciója, csak az, ami kell: légkondi, pollenszűrő, USB aljzat és egy, azt kezelni képes Toyota Touch 2. Elsőként helyezett el a gyártó a Hiluxban 4,2 colos többinformációs kijelzőt, amely 3D-s rajz segítségével közvetíti az aktuális tudnivalókat, mindezt a kormányra szerelt vezérlőn keresztül irányíthatod.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Toyota Hilux – erősnek erős, de nem száguldásra termett

A kezeim közé eresztett Invicible példány egy 2,4 literes turbódízel motorral volt szerelve. A fogyasztást nemigen tudtam 7 liter alá nyomni, őszintén szólva nem is nagyon akartam, bár a gyártó szerint 6,8 literrel már el lehet járni vele. Persze, ECO-módban. Amikor is hiába nyomtam a gázt, maga a gázreakció komoly késéssel érkezett csak meg, a turbónyomást meg egyenesen kiiktatja az ECO-mód. Nincs! Nyista! Ellenben, ha átpöccintettem POWER-módba, már egy sokkal mozgékonyabb autót éreztem magam alatt, ami reagál arra, ha kérek tőle valamit. A 2,4 literes blokk 150 lóerőt és 400 Nm forgatónyomatékot produkál, mélyről jövő erő tehát van bőven, amit országúton is lehet kamatoztatni.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Toyota Hilux – ha nem pakolod meg, gépészkedhetsz!

Vezethetőségét tekintve egy pofonegyszerű, hatsebességes terepjárónak a vezetési élményét nyújtja. Betonúton kissé hangosak a kerekek és a szélzaj is belerondíthat a képbe, ha nem hallgatsz elég hangosan zenét. Mivel csomagjaink közel sem tették ki a maximális 1 tonnát, amelyet szállítani lehet a platón, ahogy picit nyálkásabb lett az út, aminek én személy szerint örültem, mert azonnal tette a farát, de azért volt egy-két pillanat, amikor kellett kanalazni.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Földúton viszont rettentően jól teljesített, egy pillanatig nem éreztem, hogy kiesne az irányítás a kezemből, jól vette a homokos, szántásos kihívást is, a hátul laprugós, merevtengelyes felfüggesztés okozott terepen néhány nevetgélős-repkedős pillanatot. A méreteiből adódóan szokni kell, de segítségedre van a tolató kamera, kanyarokban azonban ne felejtsd el, hogy a plató jóval túl lóg a hátsótengelyen!

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Toyota Hilux ár és összegezve

Ha szükségem lenne egy pickupra, simán választanám a Hiluxot. Kellően nagy, kellően erős, de megvan benne az a kényelem, ami a mindennapi közlekedéshez is megfelelő. Nem véletlen az sem, hogy Magyarországon ennyien vásárolják, hiszen céges keretek között elég jó támogatást is kínál az állam hozzá, de magánszemélyként sem a megfizethetetlen kategória.

Toyota Hilux 2.4d - Teszt

Kezdő listaára LIVE felszereltséggel 8 464 550 Ft, ez a szimpla kabinos, az extra kabinos 8 782 050, a duplakabinos pedig 8 909 050 Ft-ról indul. Minden kabin típus esetén az Active és az Executive felszereltség nagyjából 1,5 millió forintos árnövekedést jelent. A felszereltségek közti különbségeket a Toyota honlapján megtekintheted. A riválisok sem piskóta gépek, ott szerepel köztük a Ford Ranger, Nissan Navara, Mitsubishi L200, vagy az árban már kissé húzósabb Mercedes-Benz X-osztály. Neked melyik a kedvenc pickupod?

Toyota Hilux Double Cab VIII 2.4d 4x4

  • Lökettérfogat: 2393 cm3
  • Hengerek/szelepek: 4/16
  • Max. teljesítmény: 150 LE/3400
  • Max. forgatónyomaték: 343 Nm / 1400-2800
  • Hossz./szél./mag.: 5330/1800/1700 mm
  • Tengelytáv: 3085 mm
  • Saját tömeg: 1840 kg
  • Városi fogyasztás: 8,3 l /100 km
  • Országúti fogyasztás: 6,4 /100km
  • Vegyes fogyasztás: 7,1 l /100 km
  • Tesztfogyasztás: 10,5 l /100 km
  • Végsebesség: 170 km/h
  • 0-100: 8,2 s

Kapcsolódó írások

Mercedes G-osztály SUV elölről
2019. június 16.
Az Euro NCAP eddigi töréstesztjei alapján ezek az SUV modellek állnak az élen
Toyota RAV4 2019
2018. november 16.
A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.
 S500 Coupé
2018. október 26.
Két éve már, hogy az Alapjárat létrejött, azóta már több mint 100 videó került fel YouTube csatornánkra. Ezek közül válogattam ki Neked a személyes kedvenceimet!
2018. november 30.
A BMW M-sportrészlege az E92 M3-mal búcsúztatta a szívó V8-as motort. A 2013-ig gyártott negyedik szériából nehezen, de lehet még találni megkímélt példányokat, viszont készülj fel, hogy ez az autó nem elégszik meg azzal, ha csak tankolod, hiszen sokkal több törődést igényel, ami a videóból is kiderül!