2018. november 21. | 11:54

A Jaguar a jelenlegi széria kifuttatása után egy új irányba indulhat a kétüléses sportkocsival

Az F-Type következő generációja a várakozások szerint 2021-ben kerül majd forgalomba annak ellenére, hogy a jelenlegi modell már hat éve gyártásban van. Mielőtt bemutatnák az új sportkocsit, egy alapos ráncfelvarrásnak vetik alá az F-Type-ot, mely többek közt jelentős súlycsökkentést eredményez majd. Ian Callum tervezési vezető azt is megjegyezte, hogy egy ilyen kaliberű autónál nem ritka, hogy hosszabb ideig marad gyártásban, mint egy átlagos személyautó.

Habár a sportkocsik szegmense nem kifejezetten jól növekvő piaci terület, a Jaguar mégis nagy jövőt szán az F-Type modellnek. Erre utal az is, hogy a következő generációt alapjaiban tervezik újra. A célok közt szerepel egy teljesen elektromos kivitel készítése is, mely az I-Pace pozitív eladási tapasztalataira alapozva nem egy halva született ötlet.

Egy elektromos F-Type megalkotása nagyjából akkora falat lesz a mérnökök számára, mint 1961-ben az E-Type tervezése volt. Egy teljesen új platformot alakítanak ki, mely javarészt alumíniumból épül fel. Ennek köszönhetően alacsonyabb lesz az össztömeg, továbbá javul a helykihasználás. Ezeken felül valamelyest ellensúlyozhatják az elektromos kivitel esetében a padlóba épített akkucsomag súlyát is. Az új platform a 2+2 üléses konstrukciót is lehetővé teszi, melynek segítségével bevezethetik a 2014-ig gyártott XK modell utódját.

A villanymotoros F-Type egy nagy lépés lehet a Jaguar hosszútávú tervében, mely szerint teljesen elektromos autókat gyártó márkává válna. A jelenleg a Formula-E sorozatban is szereplő brit gyártó már megmutatta az I-Pace-szel, hogy képes használni a modern technológiát. A kompakt járművet két 200 lóerő körüli elektromotor hajtja, melyeket egy 90 kilowattórás akkucsomag táplál. Mire az új F-Type megérkezne, a technológia nagyobb hatékonyságú akkumulátorok felhasználását teszi majd lehetővé, ráadásul a motorok teljesítménye is nagyobb lesz. Az akkucsomagok padlóba való beépítése jó hatással lehet az autó alacsony súlypontjára, az alumínium karosszéria pedig enyhítene az akkumulátorok okozta súlynövekedésen.

A belsőégésű motoros verzió gondolatát sem vetették el, hiszen Jaguar-Land Rover kettős Project Jennifer néven fejleszt egy 4,4 literes, turbós V8-as motort, melynek alapja a BMW-től érkezik. Teljesítménye 650 lóerő körüli, a maximális forgatónyomatéka pedig 810 Nm lesz. Így az F-Type akár a Porsche 911 erősebb változataival is felveheti majd a versenyt. Mivel a piacon nem teljesítenek úgy a V8-as motorok, hogy önállóan fejleszthessen a Jaguar, ezért szükségesek továbbra is az ilyen együttműködések, mint amilyet a BMW-vel folytatnak.

A Jaguart is tulajdonló Tata egyébként nem elégedett a jelenlegi benzines és dízel modellek eladásaival, így egy nagy modernizálás várható, mely akár teljesen elektromos átállást is hozhat. A 2020-as évben egy szintén villanyos XJ szedán is várható, továbbá ekkor fogja a Jaguar Classic elkezdeni gyártani a régi E-Type „Zero” elnevezésű elektromos reinkarnációit, a piaci igényeknek megfelelő mennyiségben. Az új F-Type-ból továbbá várhatók még különleges kiadások is, melyek az XK120 bemutatásának 70 éves évfordulóját ünneplik majd. Ezek mellett természetesen az R-kivitel is elérhető lesz a kétüléses sportkocsiból.