2018. november 16. | 14:52

A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a RAV4 városi terepjáróból abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő kivitelt is.

A megújult Toyota RAV4 elsőként a 2018-as New York-i Autószalonon, majd később Párizsban is bemutatkozott, elődjéhez képest az SUV valamivel agresszívabb kiállású lett. A frissítésnek köszönhetően az autó sokkal inkább kihangsúlyozza off-road képességeit, tengelytávján nyújtottak egy centit, ezzel ellentétben az autó hosszából 5 millimétert faragtak, így lett összesen 4 600 mm. A fejlesztőknek annyira tetszett a végeredmény, hogy a robusztus járműből abszolút el tudnak képzelni egy versenybe illő, Gazoo Racing kivitelt is.  

Az autóról képeket ide kattintva találsz.

Az újgenerációs RAV4 karosszériáját a kifutó modellénél merevebbre alkották meg, ezzel is alátámasztva a tényt, hogy bizony sokkal inkább terepre született. Persze azért az igazi extrém helyzeteket szeretné meghagyni Tacoma vagy annál gigantikusabb, Tundra testvérének.

Az ausztrál Motoring magazin a Toyota főmérnökére, Yoshikazu Saeki-re hivatkozva állította, hogy Gazoo Racing verzió fejlesztésében gondolkodik a japán gyártó. A RAV4 jelenleg egy elérhető modell szerte a világon, a következő generáció azonban különféle verziókban mutatkozik majd meg a publikumnak a világ összes piacán.

A Motoring jelentése szerint a Gazoo Racing csapata már elkezdte a nagyteljesítményű, GR-jelzésű Toyota RAV4 fejlesztéséhez szükséges információk beszerzését, azt azonban még nem döntötték el, hogy a jármű on-road vagy inkábboff-road képességeit hangsúlyozzák-e ki leginkább. A Gazoo Racing leginkább közúti (on-road) teljesítményváltozatairól ismert, de emellett otthon vannak off-road járművek fejlesztésében is.

Saeki elmondta a magazinnak, hogy a 2019-es Toyota RAV4 más, mint a korábbi verziók, ugyanis három különféle vonalon lett kifejlesztve, ezek a: sport on-road, mainstream on-road és off-road. A három „ízvilág” közül döntheti el a Gazoo, melyik mentén alkotná meg a modellpalettájába illő RAV4-et. Annak ellenére, hogy Saeki a modell fő mérnöke, mindez leginkább a Gazoo döntése lesz, mintsem az övé, ezt alátámasztja a Motoringnek adott beszámolója is.

„A GR jelenleg különálló cégként működik, melynek valósága mind az, ami az én felügyeletem alól kerül ki. Mindenki kérdezi, hogy sportos vagy off-road irányba szeretnénk-e vinni a járművet, de efelől végül a GR hoz majd döntést.” – mondta.

A Toyota RAV4 legújabb verziójának értékesítését 2018 telén kezdik, a GR kivitel megszületésének döntésekor pedig bizonyára figyelembe fogják venni az autó által produkált értékesítési adatokat, hiszen úgy kiderülhet, van-e igény egy sportosabb kivitelre is.