kedd - 2024. április 30.
18 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

A Jaguar I-Pace nem teljesített jól a jávorszarvas teszten

Legalább nem borult fel, igaz?

Az autóipar egyik legnehezebb biztonsági tesztje, a tényleges ütközési teszteken kívül, a rettegett jávorszarvas teszt. Kétségtelen, hogy sok autógyártónak nagyon rosszul sikerült ez a próbatétel, ők még a szerencsésebbek, mert néhánynak egyáltalán nem sikerült teljesíteni.

Először egy kis történelem. A jávorszarvas próbának 1997-ig nem is volt neve, ekkor vallott csúfos kudarcot a Mercedes-Benz A osztály. Annak a képei bejárták a világot, a sofőr szerencsére sérülés nélkül megúszta. Ő elmondta, hogy a teszt célja az volt, hogy kiderítsék az autó biztonságosan ki tud-e kerülni egy hirtelen elé kerülő akadályt, például egy jávorszarvast.

Ez a kifejezés pedig rajta maradt, több mint 20 év elteltével még mindig feladja a leckét a gyártóknak. Nehezebb mint gondolnád, ugyanis adott sebességgel kell kikerülni egy hirtelen megjelenő tárgyat vagy személyt.

Tehát, vissza a fenti videóhoz. Az unalmas törióra után jöjjön az izgi rész.

 A Jaguar I-Pace 2018-ban debütált és ez volt Európa első teljesen elektromos crossovere, amely teljesen jól használható és tavaly öt csillagot kapott az Euro NCAP töréstesztjén. A jávorszarvas teszten viszont mondhatni, hogy elvérzett!

Igaz, hogy nem állt két kerékre mint a Toyota Rav4 és fel sem borult, viszont elütött néhány bólyát ami szintén sikertelen tesztnek minősül.

A képsorokból látszik, hogy az I-Pace erősen alulkormányzott és nehéz. Több terelőt is elütött már a manőver elején, sőt utána sem tudott hibapont mentes maradni. Az alacsony súlypontja nem indokolja ezt a katasztrófális teljesítményt, pedig az autó úgy viselkedik mintha kétszer olyan nehéz lenne és rossz gumiabroncsokon futna.

Az I-Pace biztonsági rendszere szinte teljesen blokkolja a bal oldali kereket az eredeti kitérő manőver után. A legtöbb esetben az I-Pace még mindig egyenes vonalban halad az akadályok felé annak ellenére, hogy a kerekek már a veszély elkerülésének érdekében már irányban állnak. Ez pedig egyáltalán nem jó!

Forrás: