Jön az első teljesen elektromos Aston Martin!

Frissítve:
2018-11-02, 16:11

A britek első teljesen elektromos autója a Rapide AMR-re fog épülni és természetesen limitált példányban készül, a Williams Advanced Engineering segített a fejlesztésben

Az Aston Martin bejelentette az első teljesen elektromos járművüket, amit terveik szerint 2019-ben kezdenek el gyártani, nagyon limitált számban. A négyajtós RapidE-nek az egyelőre csak konceptautó szintjén létező Rapide AMR lesz az alapja, aminek a fejlesztésébe ráadásul a Williams Advanced Engineering segített be, hogy ugyanolyan dinamikus legyen, mint a Rapide S. Csak hát a 6.0 literes V12-es motor helyére elektromos hajtáslánc kerül.

Aston Martin RapidE

Külsőre nem lesz túl nagy különbség a Rapide AMR és a RapidE között, a különleges AMR színvilágot nyilván nem kapja meg és kérdéses, hogy az elektromos hajtásból származó különbségeket hogy ültetik át, például hogy lesz-e hűtőrács?

Egyelőre nem árultak el semmit az Aston Martinnál az elektromos hajtásról, ezt későbbre tartogatják. A vállalat vezérigazgatója, Andy Palmer viszont elmondta, alig 155 darabot fognak a RapidE-ből gyártani és a kis gyártási szám ellenére meghatározó lesz a modell a későbbi zéró-emissziós autóik gyártásához – mindamellett, hogy a hagyományos robbanómotoros autóik biztosan a kínálatban maradnak.

„Miután 2015 októberében bemutattuk a RapidE konceptautót, most újabb mérföldkőhöz értünk azzal, hogy végre gyártásba is kerül az Aston Martin első teljesen elektromos autója.” – mondta Palmer. "A RapidE olyan fenntartható jövőt képvisel, amelyben az Aston Martin csábító stílusa és hatalmas teljesítménye nemcsak egy új, null-emissziós erőátvitellel működik együtt, hanem tovább is erősíti azt.”

Aston Martin RapidE AMR

Az Aston Martin eddig nem gyártott elektromos autót, de úgy néz ki, ők is megérzik a változó idők szeleit

„A belsőégésű motor volt az Aston Martin szíve egy évszázadon keresztül és ez még évekig így lesz. A RapidE bemutatja az Aston Martin jövőképét, vágyát és képességét, hogy sikeresen magáévá tegye a radikális változásokat és egy olyan újfajta autót kínál, amely igazolja az ethoszunkat és megelégedettséggel tölti el a vásárlóinkat."

Aston Martin Rapide AMR beltér

Ha az utastér marad olyan, mint a Rapide AMR konceptautóban, már boldog ember leszek

A Williams Advanced Engineering dolgozott az eredeti RapidE konceptautón, így jelentős rálátásuk van az Aston Martin projektjére, amiről azt mondta Paul McNamara, a technikai igazgató:

„A Williams Advanced Engineering mindig arra törekedett, hogy együttműködjön ügyfeleivel, hogy megfeleljen fenntarthatósági kihívásainak, és energiatakarékos megoldásokat találjon. A mai autógyártók számára ez különösen fontos, főleg hogy a szabályozás egyre több energiahatékony megoldást követel meg. Ez a projekt az Aston Martinnal az akkumulátor- és elektromosautó technológiánkra fog támaszkodni, amit eddig sikerült felhalmoztunk és nagyon örülünk, hogy támogathatjuk ezt a tekintélyes brit céget a jövőbeni villamosítási stratégiájukban.”

Aston Martin RapidE

Nem kellenek majd a RapidE-re kipufogók és nem lesz meg az a csodálatos hang se, ahogy felbődül... talán ezt az egyet hiányolni fogom

Az Aston Martin nemrég indította el az AMR-albrandjét, ami kifejezetten arra hivatott, hogy még sportosabbak legyenek az autóik, a Vantage AMR-ből már év végéig 300 darabot szeretnének értékesíteni, 200 darabot a V8-as, 100 darabot a V12-es motorváltozattal.

Forrás:

Autocar

Ha tetszett az írás, kérlek oszd meg a Facebookon! Köszönöm!

Kapcsolódó írások

A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Aston Martin, DB6, MKII, Volante, EV, fehér, kabrió, oldalnézet, jobbról
2018. december 07.
Az Aston Martin elektromos kiegészítő csomagot ajánl a klasszikus modellekhez
Renault Apline A110, kék, elölnézet, balról
2018. december 17.
A XX. század második felében a franciák is kivették részüket a motorsportból, aminek egyik legjobb példája az Alpine A110-es sportkupéja
2018. december 29.
1978-ban a Lamborghini, BMW és az ItalDesign közösen megalkották a valaha volt egyik legjobb BMW-t, az M1-t. 1978 és ’81 között a versenypályákon hódított, ma a gyűjtők nélkülözhetetlen darabja